Diabelski kontrakt z Hindusami

Manchester United - zdobywca piłkarskiego klubowego Pucharu Świata i obrońca trofeum w Lidze Mistrzów - podpisał lukratywny kontrakt sponsoringowy za 10 mln funtów z firmą Airtel - największym operatorem komórkowym w Indiach.

92 mln abonentów Airtela będą mieć dostęp do treści generowanych przez Man Utd - dotyczy m.in. meczów i wywiadów. Airtel powstał w 1985 r. w New Delhi, jego roczne przychody wyniosły ostatnio 4 mld funtów. Ma 25 proc. indyjskiego rynku, operuje też na Sri Lance i Szeszelach.

Manchester United poszukuje głównego sponsora na koszulki - aktualny kontrakt z amerykańskim ubezpieczycielem AIG nie może zostać przedłużony (wygasa w 2010 r.), gdyż firma została objęta pomocą państwową i musi wycofać się z tego rodzaju aktywności. Rynek indyjski zaś rośnie cały czas i - co najważniejsze - Hindusi zaczęli bardzo interesować się futbolem. Jeszcze nie tak jak krykietem, lecz popularność piłki nożnej szybko rośnie. Być może w Indiach znajdzie się nowy sponsor Czerwonych Diabłów?

Reklama

Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL

Zobacz dane makroekonomiczne z kraju i ze świata

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: united | świata | Manchester | Manchester United
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »