Diabelski kontrakt z Hindusami
Manchester United - zdobywca piłkarskiego klubowego Pucharu Świata i obrońca trofeum w Lidze Mistrzów - podpisał lukratywny kontrakt sponsoringowy za 10 mln funtów z firmą Airtel - największym operatorem komórkowym w Indiach.
92 mln abonentów Airtela będą mieć dostęp do treści generowanych przez Man Utd - dotyczy m.in. meczów i wywiadów. Airtel powstał w 1985 r. w New Delhi, jego roczne przychody wyniosły ostatnio 4 mld funtów. Ma 25 proc. indyjskiego rynku, operuje też na Sri Lance i Szeszelach.
Manchester United poszukuje głównego sponsora na koszulki - aktualny kontrakt z amerykańskim ubezpieczycielem AIG nie może zostać przedłużony (wygasa w 2010 r.), gdyż firma została objęta pomocą państwową i musi wycofać się z tego rodzaju aktywności. Rynek indyjski zaś rośnie cały czas i - co najważniejsze - Hindusi zaczęli bardzo interesować się futbolem. Jeszcze nie tak jak krykietem, lecz popularność piłki nożnej szybko rośnie. Być może w Indiach znajdzie się nowy sponsor Czerwonych Diabłów?
Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL