Dino w pół roku otworzyło 116 sklepów. Sieciówka podała właśnie oficjalną liczbę placówek

Sklepy Dino od ubiegłego roku są już w każdym polskim województwie. W pierwszym półroczu tego roku sieć otworzyła 116 placówek. "Ekspansja geograficzna" pozostaje priorytetem spółki, wskazują przedstawiciele zarządu. Póki co strategia się sprawdza, a Dino notuje wzrosty przychodów.

Dino podało najnowsze dane o liczbie marketów. Sieć liczy już 2272 sklepy - podała firma. W pierwszym półroczu 2023 roku grupa otworzyła 116 nowych sklepów. W ciągu minionych dwunastu miesięcy liczba placówek sieci zwiększyła się zaś prawie o trzysta marketów. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła na koniec czerwca 894,2 tys. metrów kwadratowych wobec 775,0 tys. m kw. rok wcześniej. 

Reklama

Dino stawia na ekspansję. Sieć z Krotoszyna idzie po 2300 sklepów

- Ekspansja geograficzna pozostaje jednym z naszych najważniejszych priorytetów - wskazuje Michał Krauze, członek zarządu firmy. - Choć w 2022 r. nieznacznie skorygowaliśmy w dół krótkoterminowe plany dotyczące wydatków inwestycyjnych, tak by lepiej przygotować firmę do funkcjonowania w bardziej wymagającym otoczeniu ekonomicznym, to zapotrzebowanie konsumentów na sklepy w formacie Dino, które widzimy przy okazji każdego nowego otwarcia utwierdza nas w przekonaniu o dużym potencjale dalszego rozwoju naszej sieci - podkreślił Krauze.

Ekspansję geograficzną firmy widać zresztą gołym okiem na mapie placówek na terenie Polski. Jeszcze w 2012 roku markety Dino znajdowały się w połowie polskich województw, na zachodzie kraju. W ciągu dziesięciu lat sieć dotarła już do każdego województwa po tym, jak w 2022 roku otworzyła pierwszy sklep w podkarpackim - wskazują Wiadomości Handlowe. 

Jak podaje portal, obecnie sklepy sieci Dino można znaleźć w pięciu lokalizacjach na terenie tego województwa (w Dąbrowie Rzeczyckiej, Grębkowie, Nisku, Skopaniu i Tarnobrzegu).

Dino nakręca przychody ze sprzedaży

Patrząc na wyniki finansowe spółki można uznać, że obrana strategia wychodzi Dino na korzyść. W I kwartale 2023 roku przychody Dino Polska były o 43,8 proc. wyższe niż w I kw. 2022 roku. Od stycznia do marca 2022 roku spółka uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 3,85 mld zł. W pierwszych trzech miesiącach tego roku było to 5,54 miliarda.  

Łączne nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska na rozwój wyniosły w I kwartale 2023 r. 311 mln zł. Z kolei zatrudnienie w grupie Dino wzrosło do 38,1 tys. osób na koniec kwartału i było o 4,7 tys. wyższe niż rok wcześniej. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dino | handel | market | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »