Dobre prognozy dla branży IT

W 2010 roku światowe wydatki na IT wyniosą około 3,4 biliona dolarów, o 5,3 proc. więcej niż w roku ubiegłym (ok. 3,2 biliona dolarów) - prognozują analitycy firmy badawczej Gartner.

W 2010 roku światowe wydatki na IT wyniosą około 3,4 biliona dolarów, o 5,3 proc. więcej niż w roku ubiegłym (ok. 3,2 biliona dolarów) - prognozują analitycy firmy badawczej Gartner.

W opinii wiceprezesa ds. badań Gartner Richarda Gordona, dobra prognoza dla branży IT na 2010 r. to m.in. efekt wysokiej sprzedaży produktów i usług teleinformatycznych w ostatnim kwartale ubiegłego roku oraz poprawy sytuacji w globalnej ekonomii. Zaznaczył jednak, iż 4 proc. wzrostu wydatków na IT w prognozie wynika z przewidywanej deprecjacji dolara w tym roku w porównaniu z 2009 rokiem.

Eksperci szacują, że w tym roku firmy i klienci indywidualni wydadzą na hardware (sprzęt komputerowy) 353 mld dolarów, o 5,7 proc. więcej niż w 2009 roku. Przyczyni się do tego m.in. popyt na mobilne komputery PC. Gartner przypomina też, że w ubiegłym roku sektor hardware notował największe straty spośród branż IT.

Reklama

Zgodnie z prognozą wzrosną również wydatki na software (oprogramowanie) - o 5,1 proc do 232 mld dolarów, usługi IT - o 5,7 proc. do 821 mld dolarów oraz telekomunikację - o 5,1 proc. do 1 biliona 988 mld dolarów.

Analitycy Gartnera uważają też, że 2011 rok będzie równie dobry - całkowite wydatki na IT przekroczą 3,5 biliona dolarów, a rynek wzrośnie o 4,2 proc.

Gartner to firma analityczna, zajmująca się badaniami branży IT. Powstała w 1979 roku. Zatrudnia 1,2 tys. analityków i konsultantów w 80 krajach na całym świecie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Gartner | firmy | analitycy | wydatki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »