DogTV - nowe pasmo dla psów już 4 czerwca w Polsce

Discovery Communications wprowadza na polski rynek nową markę. W sobotę, 4 czerwca br. o godzinie 11:00 jako pasmo w ramach kanału Animal Planet HD zadebiutuje w naszym kraju DogTV. "To specjalny program dla psów zapewniający im rozrywkę podczas nieobecności ich właścicieli w domu. Tematyka została opracowana z pomocą naukowców, aby zadbać o czworonogi" - czytamy w opisie. Dodajmy, iż DogTV już na starcie będą mogli oglądać abonenci platform Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange TV oraz sieci kablowych i IPTV.

DogTV to nowa oferta programowa stacji Animal Planet HD przygotowana z myślą o czworonogach. Seria tematycznych odcinków powstała we współpracy z doświadczonymi naukowcami z dziedziny weterynarii, psiej behawiorystki i dostosowana jest do psich zmysłów. Pasmo ma przede wszystkim dostarczać rozrywki psom, które zostają same w domu.

Wieloletnie badania nad zachowaniem zwierząt dowiodły, że pies czy kot pozostawiony w domu bez opieki narażony jest na tzw. lęk separacyjny. Nasze pupile często cierpią, gdy nie ma nas z nimi - są smutne, osowiałe, a czasami nawet agresywne. Specjaliści z dziedziny behawiorystki i zoopsychologii udowodnili, że dobrym sposobem na zmniejszenie napięcia u naszych czworonogów jest włączenie telewizora na czas naszej nieobecności. Zwierzęta czują się wtedy mniej samotne, czują czyjąś obecność i nie zwracają uwagi na niepokojące dźwięki dobiegające z zewnątrz. Programy dostępne w tradycyjnej telewizji nie zawsze są jednak odpowiednie dla czworonogów. W odpowiedzi na tę potrzebę powstało pasmo programowe DogTV.

Reklama

- DogTV to wyjątkowe pasmo przygotowane we współpracy z najlepszymi specjalistami. Cieszymy się niezmiernie, że ta nietypowa, ale jak się okazuje potrzebna, oferta dostępna jest już w Polsce na kanale Animal Planet HD. Zapraszamy przed telewizory! - mówi Bartłomiej Główczyński, Channel Director Lifestyle Discovery w Polsce.

Seria DogTV składa się z tematycznych odcinków, ukazujących psiaki w trakcie zabawy, odpoczynku i nawiązywania nowych znajomości. Dzięki badaniom z udziałem najlepszych ekspertów, autorom udało się stworzyć wyjątkowy materiał. Całość jest ukierunkowana na psie zmysły wzroku i słuchu, aby wspierać naturalne zachowania naszych pupili. Efekt? Pewny siebie, szczęśliwy pies, który jest znacznie mniej narażony na stres, lęk separacyjny i inne związane z tym problemy.

Premierowy odcinek pasma DogTV widzowie będą mogli zobaczyć 4 czerwca o godz. 11:00 w telewizji Animal Planet HD.

DogTV rozpoczął nadawanie latem 2013 roku w ramach amerykańskiej platformy DirecTV. DogTV jest obsługiwany przez spółkę PTV Media z siedzibą w Izraelu, która jest właścicielem większościowego pakietu udziałów w tej sieci. Do innych inwestorów należą mi.in. Jasmine TV, izraelska grupa medialna, oraz Ron Levi - były prezenter telewizyjny i radiowy, który wpadł na ten pomysł i jest głównym dyrektorem ds. treści w DogTV.

W 2014 roku udziałowcem DogTV została spółka Discovery Communications. Dzięki tej inwestycji, Discovery ustanowił strategiczne partnerstwo z DogTV, w ramach którego firmy współpracują w celu opracowania programów dla Animal Planet. Ponadto Discovery chce rozszerzać obecność DogTV na inne kraje.

Animal Planet zadebiutował w Polsce w 1997 roku. W 2009 roku uruchomiono ten kanał na polskim rynku w wysokiej rozdzielczości (Animal Planet HD). Wersje SD i HD miały różne ramówki. 1 lutego 2015 roku, w wyniku decyzji nadawcy, kanał Animal Planet w standardowej rozdzielczości został zastąpiony w Polsce przez Discovery Life. Na rynku pozostawiono jednak Animal Planet HD. Kanał ten mogą obecnie oglądać abonenci platform Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange TV oraz sieci kablowych i IPTV. W ofercie stacji widzowie znajdą filmy przyrodnicze.

W portfolio Discovery Communications w Polsce są obecnie takie kanały jak: Discovery Channel (SD/HD), TLC (SD/HD), ID (SD/HD), Discovery Historia, Discovery Turbo Xtra (SD/HD), Discovery Science (SD/HD), CANAL+ Discovery (SD/HD), Discovery Life, Animal Planet HD, Eurosport 1 (SD/HD) i Eurosport 2 (SD/HD). Ponadto, według pojawiających się od dłuższego czasu doniesień, w polskich planach nadawcy są kanały ID Xtra, DMAX i Eurosport Polska.

Firma startowała również w konkursie na zagospodarowanie tworzonego właśnie multipleksu ósmego (MUX 8) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) z kanałami Eureka TV, Forma TV i Lokalna TV, ale naziemnej koncesji nie udało się uzyskać, a stacje te nigdy nie rozpoczęły emisji. Nadawca wymieniany jest także jako potencjalny kandydat do przejęcia od Orange Polska stacji Orange Sport.

Źródło: Discovery Communications/forum.satkurier.pl (SatExpert/Mimic)/satkurier.pl

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: pies | telewizja | 'Psy' | pasma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »