Dziennik Springera dopiero w 2004

Axel Springer Verlag, wydawca m.in. "Newsweeka", poinformował, że uruchomienie na polskim rynku dziennika zbliżonego w formule do tabloidu zostanie przesunięte na 2004 r.

Axel Springer Verlag, wydawca m.in. "Newsweeka", poinformował, że uruchomienie na polskim rynku dziennika zbliżonego w formule do tabloidu zostanie przesunięte na 2004 r.

Więcej czasu na przygotowanie się do konkurencji zyskuje więc Agora.

Dotychczas wiele wskazywało na to, że pierwszy numer dziennika zbliżonego w charakterze do niemieckiego "Bilda", ukaże się w kioskach jesienią. Axel Springer Polska zaprzeczał, że przygotowania do wprowadzenia nowego tytułu zwolniły tempo.

- Zbudowanie potęgi "Bilda", którego sprzedaż w całych Niemczech jest bardzo duża, zabrało nam 50 lat - powiedział w rozmowie z Reutersem Andreas Wiele, członek zarządu wydawnictwa odpowiedzialny za rynki międzynarodowe.

- Stworzenie od zera stuosobowej redakcji dziennika, który sprzedaje się w setkach tysięcy egzemplarzy, zabiera dużo czasu. Ale przesunięcie w czasie decyzji nie oznacza, że Springer z nowego projektu zrezygnuje - podsumował. Odmówił jednak podania terminu uruchomienia gazety. Poinformował jednocześnie, że zespół tworzy egzemplarze testowe. ASV podał niedawno, że zamierza podwoić sprzedaż za granicą, aby jej udział w przychodach sięgnął 16%.

Reklama

Wejście na rynek tabloidu stanowi zagrożenie dla Agory, wydawcy "Gazety Wyborczej". Uznali tak zarówno analitycy, jak i zarząd giełdowej spółki. Według nieoficjalnych informacji, od dawna przygotowuje on konkurencyjny projekt. Anna Borys-Karwacka, rzecznik Agory, odmawia komentarza w tej sprawie. Piotr Niemczycki, członek zarządu spółki, powiedział niedawno, że wydawca przygotowuje różne projekty i w zależności od sytuacji, każdy z nich jest w stanie uruchomić.

Według DI BRE Banku, dziennik Axel Springer może odebrać "Gazecie Wyborczej" 8% rynku ogłoszeń krajowych, obniży jej zdolność do dyktowania cen i opóźni odbudowę przychodów. Jeśli zaś Niemcy zrezygnują ze swoich planów, wycena Agory wzrośnie o 6,2 zł na akcję. Michał Marczak, analityk DI BRE Banku, w raporcie z 26 czerwca wycenił akcję firmy na 47,8 zł. Na piątkowym zamknięciu kurs Agory wzrósł o 3,7%, do 55,4 zł.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: dziennik | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »