E-handel. Teraz to prostsze

Na zamrożenie gospodarki i brak obrotów rozwiązaniem może być e-handel. Gdy sklepy stacjonarne stoją zamknięte w wyniku wprowadzonych ograniczeń - z pomocą przychodzi internet. Czas pandemii to odpowiedni moment by zacząć e-sprzedaż - przekonują pomysłodawcy akcji "Przenieś swoją firmę do internetu. Zarabiaj na e-handlu".

- W obecnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, kiedy wszyscy musimy stosować się do obostrzeń i #zostaćwdomu, zakupy przez internet stają się skuteczną i przede wszystkim bezpieczną alternatywą. Dotyczy to zwłaszcza tych produktów, które nie są aktualnie dostępne stacjonarnie, ale także zakupów, po które możemy, ale nie musimy wychodzić z domu - przekonuje Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju.

Rząd zachęca mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które dotychczas funkcjonowały wyłącznie o sklepy stacjonarne i nie prowadziły sprzedaży e-commerce, do współpracy z platformami sprzedaży internetowej i odkrywania możliwości jakie niesie w obecnym świecie internet.

Reklama

- Małe i średnie przedsiębiorstwa to bardzo ważny sektor polskiej gospodarki, której właściwe funkcjonowanie w ostatnim czasie zostało istotnie zaburzone. W jej regeneracji może pomóc między innymi wykorzystanie nowych technologii. Kampania zachęcająca przedsiębiorców do przenoszenia do internetu sprzedaży usług i towarów, które do tej pory niewielkie sklepy oferowały tylko stacjonarnie, z jednej strony odpowiada potrzebom współczesnych konsumentów coraz częściej korzystających z rozwiązań e-commerce, a z drugiej daje szansę na rozwój mikro- i małym przedsiębiorstwom. To jedna z wielu gospodarczych propozycji antykryzysowych, którym patronuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej - tłumaczy Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.

Celem kampanii jest nie tylko zachęcenie do sprzedaży online, ale również zwiększenie świadomości przedsiębiorców o możliwościach rozwoju własnej firmy. A także udostępnienie im narzędzi, dzięki którym sam proces będzie w maksymalny sposób prosty, zrozumiały i szybki.

- Dzięki sprzedaży internetowej i pracy kurierów e-przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów, a korzyści z tego są obopólne. Wiele małych, średnich i dużych firm korzysta już z wielu rozwiązań zawartych w "tarczy antykryzysowej", przygotowanej przez polski rząd. Pozwalają one ochronić miejsca pracy i zachować płynność finansową. Jednym ze sposobów na przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, może też być przeniesienie swojego biznesu do internetu. Jest to korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, który zachowa możliwość sprzedaży swoich produktów, jak i obywatela. Zakupy może zrobić w sposób łatwy, szybki i przede wszystkim bez wychodzenia z domu - dodaje Emilewicz.

Za sprawą ARP i partnerów działających w branży e-commerce - MŚP zyskuje dostęp do specjalnej platformy, dzięki której może szybko wejść z produktami do sieci, bez konieczności tworzenia własnej strony internetowej. Na czasy zamrożenia gospodarki cały proces transformacji biznesu w stronę "e" ma przyśpieszyć. I zachęcić tych, którzy boją się, że to zbyt skomplikowane i czasochłonne.

ARP stworzyła specjalną stronę internetową poświęconą akcji, na której można zapoznać się m.in. z korzyściami prowadzenia sklepu online, poradnikiem od czego zacząć i z jakich narzędzi skorzystać: https://zarabiaj-online.arp.pl/.

- Idea tego projektu jest prosta. E-commerce to obecnie w Polsce prężnie rozwijający się kanał sprzedaży - z zakupów internetowych korzysta ponad 28 mln Polaków. Chcemy dać szansę małym sklepom, które do tej pory nie istnieją w e-handlu, a mają wszelkie ku temu predyspozycje i mogą w ten sposób zarabiać. Stworzyliśmy poradnik dla osób, które nie wiedzą od czego zacząć. Zaprosiliśmy również do współpracy dwa znane market place’y i liczymy, że z czasem przyłączą się kolejni partnerzy - mówi Paweł Kolczyński, wiceprezes ARP.

Parterami akcji są Allegro, OLX, które dla nowych użytkowników przygotowały m.in. dostęp do specjalnych webinariów oraz dedykowane wsparcie zespołu sprzedażowego. ARP jest otwarta na współpracę z innymi platformami sprzedażowymi, które dzięki kampanii pozyskają nowych użytkowników, a mikro, małym i średnim przedsiębiorcom umożliwią rozszerzenie dotychczasowej działalności. Merytorycznie akcję wspiera Polski Fundusz Rozwoju i GovTech Polska.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: e-handel | ARP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »