Global Entrepreneurship Week
Celem Global Entrepreneurship Week jest stworzenie środowiska społecznego, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy i które pozwala zakwitnąć kreatywnym inicjatywom młodych ludzi. Chodzi o to, by uwierzyli oni w siebie i swoje możliwości, ale też czuli, że społeczeństwo ich popiera, a ich pomysły zasługują na uwagę.
Aby wytworzyć takie przyjazne środowisko, w każdym kraju konieczne jest współdziałanie systemu edukacji, instytucji rządowych, organizacji pozarządowych i mediów. Nikt w pojedynkę i w izolacji nie jest w stanie sprostać wyzwaniu o takiej skali i poziomie ambicji.
Global Entrepreneurship Week połączy inicjatywy ogromnej liczby krajów, dzięki czemu powstanie globalne środowisko sprzyjające przedsiębiorczości młodych. To także okazja, by kreatywni młodzi ludzie z różnych krajów nawiązali kontakty i spróbowali swoich sił w przedsięwzięciach, które przekraczają granice jednego kraju.
Pomysłodawcami Global Entrepreneurship Week są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown i brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark oraz prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana - Carl Schramm. Globalnymi sponsorami wydarzenia są IBM, Ernst & Young oraz NYSE.
Do tej pory inicjatywa ta była realizowana w USA i Wielkiej Brytanii. "W naszym kraju Tydzień Przedsiębiorczości był ogromnym sukcesem. W ostatnim odbyło się ponad 5 000 rozmaitych imprez. Teraz połączymy nasze inicjatywy z innymi kampaniami w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Ma to wielki sens: poprzez uwalnianie kreatywności młodych ludzi inwestujemy w lepszą przyszłość świata" - powiedział premier Gordon Brown podczas londyńskiej konferencji początkującej przygotowania do GLOBAL ENTREPRENEURSHIP WEEK w 2008 roku, na którą zaproszony został przedstawiciel PKPP Lewiatan.
Po tej konferencji Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan wraz z Forum Młodych PKPP Lewiatan otrzymały misję zorganizowania polskiej edycji pierwszego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce (STPwP). Polska jest jednym z 56 państw świata, które do tej pory zadeklarowały współorganizację tego przedsięwzięcia. Będzie to największe na świecie wydarzenie mające na celu promocję przedsiębiorczości wśród młodych ludzi. Od 17 do 23 listopada 2008 roku miliony osób wezmą udział w projektach zorganizowanych przez tysiące organizacji w setkach miast całego świata.
Podczas tygodnia przedsiębiorczości organizatorzy planują najrozmaitsze inicjatywy globalne oraz lokalne - począwszy od światowego konkursu na przedsiębiorcę roku, międzynarodowej gry biznesowej, wystawy osiągnięć firm innowacyjnych, po spotkania z przedsiębiorcami, warsztaty, seminaria, konkursy krajowe, na telewizyjnych debatach kończąc.
Zadania Partnera Global Entrepreneurship Week
Inspiruj: Upowszechniaj wśród młodych ludzi do 30 roku życia pojęcie przedsiębiorczości jako wartościowej postawy życiowej i pozytywnego kierunku myślenia; staraj się wpływać zwłaszcza na tych, którzy bez Twoich działań nie wybraliby takiej drogi życiowej.
Stwarzaj warunki do współpracy: Pomagaj tworzyć sieci lokalne, ale i ponadnarodowe, w których młodzi ludzie z różnych środowisk i kultur podejmują wspólne projekty, kierując się duchem przedsiębiorczości.
Zorganizuj wsparcie: Buduj przyjazne środowisko dla przedsiębiorczości młodych. Pamiętaj, że do tego celu potrzebna jest współpraca instytucji rządowych i pozarządowych, edukacyjnych oraz mediów.
Pomóż w realizacji pomysłów: Wskazuj młodym ludziom sposoby realizacji ich kreatywnych idei; wesprzyj działania, w których mogliby skorzystać z talentu i wiedzy doświadczonych przedsiębiorców. Sięgnij nie tylko po mentorów z najbliższego otoczenia, ale zachęć młodych, aby szukali ich w dowolnym miejscu na świecie.
Informuj: Stale przekazuj liderom opinii i decydentom wszystkie informacje o podejmowanych działaniach. Przekonuj ich przy tym, że indywidualna przedsiębiorczość młodych obywateli jest kluczem do rozwoju ekonomicznego i społecznego Waszego kraju i całego świata.
Materiał pochodzi z oficjalnej strony Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce