GM: 4,8 miliarda dolarów strat
General Motors podał w czwartek, że w ubiegłym w kwartale odnotował stratę spowodowaną wysokimi kosztami, kurczącym się udziałem w rynku i słabnącą sprzedażą samochodów terenowych.
Największy producent samochodów na świecie miał w ubiegłym kwartale stratę w wysokości 4,8 miliarda dolarów, czyli 8,45 dolara na akcję wobec 99 milionów, czyli 18 centów na akcję rok wcześniej. Jak podała agencja Reuters po wyłączeniu pozycji nadzwyczajnych spółka odnotowała stratę w wysokości 2,09 dolara na akcję, podczas gdy analitycy spodziewali się straty w wysokości 4 centów na akcję. Przychody spadły do 51,2 miliarda dolarów z 51,4 miliarda rok wcześniej.
GM w Europie
General Motors dobrze daje sobie radę w Europie, w 2005 roku sprzedając 1,982 mln samochodów osobowych i dostawczych poprawił wynik w stosunku do roku 2004 zaledwie o 1,1 proc. Jak podaje Gazeta Prawna należące do GM marki odnotowały dobre wyniki w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Portugalii i Danii, a także na szybko rozwijających się rynkach rosyjskim i ukraińskim. Samochody marki Opel i Vauxhall, które stanowią 80 proc. sprzedaży GM w Europie, znalazły w 2005 roku 1,6 mln nabywców. Udział tych marek w rynku wzrósł na 9 z 21 europejskich rynków. Marki luksusowe GM - Cadillac i Corvette - również odnotowały wzrost, uzyskując historycznie rekordowe poziomy sprzedaży w Europie.
Niestety koncern ponosi dotkliwe straty na rynku amerykańskim, gdzie skutecznie wypierany jest przez koncerny japońskie i azjatyckie.