Handel wraca do dużych miast

Po ekspansji centrów handlowych w mniejszych miastach deweloperzy znów patrzą na największe i najzamożniejsze - informuje "Puls Biznesu".

W ubiegłym roku przybyło w Polsce 475 tys. m kw. powierzchni, na której można robić zakupy. To 24 nowe centra i parki handlowe oraz dziewięć rozbudowanych. Na 2015 r. deweloperzy zaplanowali powiększenie rynku o blisko 600 tys. m kw.

Największy ruch widać w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, gdzie na 1 tys. osób przypada średnio 406 m kw. powierzchni handlowej. Za rok współczynnik ten wzrośnie do 460 tys. m kw. - wynika z analiz Polskiej Rady Centrów Handlowych.

- W ostatnich latach deweloperzy byli skupieni na mniejszych miastach. Obecnie największe nasycenie powierzchnią handlową, sięgające 824 m kw., widać w miastach o wielkości 100-200 tys. mieszkańców. W takich miastach nie ma miejsca na więcej niż jeden czy dwa obiekty. Dlatego deweloperzy wracają do metropolii - mówi Jan Jakub Zombirt, analityk JLL.

Reklama

Średnie nasycenie w ośmiu największych aglomeracjach to 581 m kw. na 1 tys. osób. Do końca roku powinno wzrosnąć do 618 m kw.

Pobierz: darmowy program do rozliczeń PIT

PAP
Dowiedz się więcej na temat: centra handlowe | deweloper | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »