Innowacyjna strona kryzysu
Przybywa małych firm, które ratują się przed kryzysem, zwiększając nakłady na nowoczesne rozwiązania - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Przedsiębiorstwa zaczynają produkcję na przykład energooszczędnych kuchni, sztucznej skóry lub termoaktywnej bielizny. Wprowadzają też nowe metody zarządzania. Według dziennika, duże firmy na opracowanie nowych produktów, technologii i nowoczesnych urządzeń wydają co roku po 20 - 50 milionów złotych, czyli 4 - 10 procent wartości sprzedaży.
Ostatnio do grona innowatorów dołączyły także licznie małe i średnie przedsiębiorstwa, które aby zwiększyć konkurencyjność, decydują się przeznaczyć pieniądze na nowoczesne rozwiązania. Wiele z nich korzysta z dotacji unijnych, które można dostać na przykład w ramach Programu Operacyjnego Nowoczesna Gospodarka. "Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać, iż warto inwestować także w innowacje, dotyczące organizacji pracy oraz marketingu i reklamy. Przykładem jest uruchomienie sprzedaży przez internet i znalezienie nowego sposobu dotarcia do klientów.