Kary za Neostradę bezprawne

Telekomunikacja Polska nie może żądać odszkodowania za wcześniejsze rozwiązanie umowy o Neostradę, zawartej na czas nieokreślony - orzekł Urząd Ochrony konkurencji i Konsumentów.

Telekomunikacja Polska nie może żądać odszkodowania za wcześniejsze rozwiązanie umowy o Neostradę, zawartej na czas nieokreślony - orzekł Urząd Ochrony konkurencji i Konsumentów.

UOKiK uznał takie działania za niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. TP SA mogłaby nakładać kary, ale tylko wtedy, gdyby abonent skorzystał z usługi na zasadach promocyjnych, czyli np. kupił Neostradę ze zniżką.

"Tymczasem umowa o świadczenie usługi Neostrada zawarta na czas określony jest drugą, obok kontraktu bezterminowego, standardową umową stosowaną przez operatora. Zróżnicowanie opłat we wskazanych rodzajach umów jest - zdaniem Urzędu - jedynie efektem poszerzenia oferty handlowej i nie jest związane ze zniżką przyznaną abonentowi. Żadne z postanowień tego kontraktu nie zawiera bowiem wskazania rodzaju i wysokości ewentualnej ulgi" - czytamy w informacji UOKiK.

Reklama

Urząd ustalił, że 1 marca 2005 r. TP dokonała zmiany cennika świadczenia usługi Neostrada, związaną z podwyżką podatku VAT na usługi dostępu do internetu. Abonenci objęci umową bezterminową, którzy nie zaakceptowali zmienionych opłat, mogli bez ponoszenia dodatkowych kosztów rozwiązać kontrakt z operatorem. Od klientów korzystających z umowy zawartej na czas określony spółka zażądała zapłaty kary.

Urząd uznał działania spółki za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazał zaniechania ich stosowania.

Decyzja nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | Mustafa | kara | Orange Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »