Konsumencie, pamiętaj - masz rzecznika!
Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji lub gdy wykonawca usługi źle wykonał pracę i nie chce jej poprawić? Większość z nas w tym momencie bezradnie rozkłada ręce, ale jak się okazuje zupełnie niepotrzebnie. Od 4 lat w Polsce funkcjonuje instytucja rzecznika praw konsumenta. Dzisiaj przypada Światowy Dzień Konsumenta.
Rzecznika praw konsumenta znajdziemy w każdym urzędzie miejskim i w każdym starostwie powiatowym. Jak się okazuje są to osoby dość zapracowane: w Lublinie np. przez ręce rzecznika przeszło ok. 5 tys. spraw.
Praca rzeczników polega przede wszystkim na odpowiednim pokierwoaniu konsumentem. Często konsument ma uzasadnione roszczenia, ale działa po omacku: nie wie czy zgłosić się do sprzedawcy, producenta, importera i my staramy się go ukierunkować, żeby właściwie kierował swoje roszczenia - mówi Lidia Baran-Ćwirta Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Lublinie.
U rzecznika uzyskamy również pomoc w sporządzeniu odpowiednich wniosków i pism, a także możemy liczyć ew. mediację rzecznika. Co ważne - wszystkie porady są bezpłatne.