Które najchętniej bierzemy?
W ciągu czterech pierwszych miesięcy br. w Polsce zarejestrowano na firmy ponad 50 tys. samochodów osobowych (na ogólną liczbę 113 tys. 106 rejestracji). To o ponad 22,1 proc. więcej niż rok wcześniej - podał w czwartek instytut Samar.
Udział rejestracji flotowych w polskim rynku wynosi obecnie 44,8 proc. a prawdopodobnie w drugiej połowie roku będzie coraz większy - przewidują eksperci Samaru.
Wśród klientów flotowych dominują małe firmy, kupujące nie więcej niż 3 auta. Jednak zarejestrowane na takie przedsiębiorstwa samochody stanowią zaledwie 13,3 proc. rynku. 83 proc. flot należy do firm, które rejestrują ponad 6 samochodów, przy czym 67 proc. z nich - rejestruje powyżej 50 aut. Są to często firmy leasingowe i wynajmu długoterminowego.
Najpopularniejszą marką na rynku flotowym jest Toyota. 6 tys. 711 tegorocznych rejestracji stanowi ponad 50,6 proc. sprzedaży japońskich aut na polskim rynku.
Wiceliderką rynku jest Skoda. Firmy zarejestrowały do końca kwietnia 5 tys. 567 czeskich aut, co stanowi 49,3 proc. wszystkich rejestracji marki w Polsce.
Trzecią pod względem popularności marką wśród rodzimych przedsiębiorców jest Opel, którego 5 tys. 188 aut (47,2 proc. ogółu rejestracji tego producenta) zarejestrowano na firmy.
Kolejne miejsca na liście najchętniej kupowanych przez firmy marek zajmują Ford i Volkswagen - firmy zarejestrowały odpowiednio 5 tys. 021 i 4 tys. 165 ich pojazdów. W przypadku Forda sprzedaż flotowa stanowi 66,2 proc., w przypadku VW - 46,7 proc. wszystkich rejestracji tych marek od początku roku.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Fiat (3 tys. 015 aut, 32,2 proc. rejestracji), Renault (2 tys. 966 aut, 43,8 proc.), Peugeot (2 tys. 953 auta, 47,8 proc.), Citroen (2 tys. 033 auta, 40,8 proc.) i Honda (1 tys. 598 aut, 31,7 proc.).