Kupujemy za bony
Według badania firmy Ipsos już 54 proc. pracodawców daje kupony podarunkowe pracownikom. Dostaje je około 7 mln Polaków, informuje "Polska".
Analitycy szacują, że łącznie w tym roku w naszych portfelach pojawiło się w postaci talonów dodatkowe 1,5 mld zł - kwota ta wzrosła przez rok o ponad 10 proc.
Choć około 30 proc. bonów wydają hipermarkety, to aż 60 proc. rynku kontroluje niezależny agent, firma Sodexho. Z jej talonami, wykupionymi przez pracodawców, można iść na zakupy do ponad 50 tys. hipermarketów i innych sklepów w całej Polsce. Ofertę bonów ma nawet Centralwings, tania linia należąca do LOT-u. - Znacznie rośnie zainteresowanie nimi przed świętami, zwłaszcza wśród firm szukających nietypowych pomysłów na wynagrodzenie pracowników, mówi Kamil Wnuk, rzecznik przewoźnika.
Firmy obdarowują bonami pracowników, mimo że od dwóch lat nie mogą tych wydatków wliczać w koszty. Przez to nie uzyskują ulgi podatkowej. Dalej jednak pracodawcy muszą odprowadzać 37,5 proc. płacy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Wartość bonów wlicza się w poczet funduszu.