Lidl masowo sprzedaje polskie produkty za granicą. Kwota robi wrażenie

Lidl Polska nie ukrywa, że jednym z celów sieci jest wsparcie eksportu polskich produktów w ramach marek własnych Lidla. W 2022 roku sprzedaż produktów "Made in Poland" w ramach sklepów Lidla za granicą osiągnęła rekordową wartość. Współpraca na co dzień z 820 dostawcami z Polski sprawia, że sieć jest zasilana szerokim strumieniem produktów wytwarzanych nad Wisłą. Wyniki mówią same za siebie - polskie produkty sprzedają się za granicą coraz lepiej.

Lidl działa na polskim rynku od 20 lat. W tym czasie sieć sprzedaży zbudowała współpracę z 820 dostawcami produktów z Polski. Dzięki kooperacji na co dzień klienci Lidla mogą zakupić ponad 440 produktów oznaczonych znakiem "Produkt polski".

Okazuje się, że towary naszej rodzimej produkcji świetnie sprzedają się za granicą. W 2022 roku ponad 300 polskich dostawców dzięki współpracy z Lidlem wyeksportowało swoje produkty na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl.

Reklama

Lidl masowo eksportuje polskie produkty. Rekordowy wynik za 2022 rok

Współpraca Lidla z polskimi dostawcami jest coraz prężniejsza, co widać w liczbach. W 2022 roku eksport polskich towarów w ramach marek własnych Lidla osiągnął absolutny rekord, przebijając wynik z 2021 roku, gdy 276 dostawców za pośrednictwem Lidla na zagranicznych rynkach sprzedało towar o wartości 4,3 mld zł.

Niemiecka sieć sprzedaży wyeksportowała bowiem z Polski w 2022 roku towar o wartości 5,4 mld zł. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat (2018 - 2022) wartość eksportu polskich produktów osiągnęła poziom 18 mld zł. - Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie - oświadczył Lidl.

Co i gdzie eksportuje z Polski Lidl? Najlepiej sprzedają się te produkty

Spośród polskich towarów eksportowanych za granicę przez Lidla najlepiej sprzedaje się mięso i nabiał. Polskim mięsem, wędlinami, żółtym serem oraz masłem, które cieszą się największym zainteresowaniem pod względem ilości i wartości sprzedaży, zajadają się przede wszystkim Rumuni, Słowacy, Czesi, Litwini, Węgrzy, Łotysze, Bułgarzy oraz Brytyjczycy.

- Współpraca z polskimi dostawcami jest dla nas priorytetem, dlatego kupujemy od krajowych producentów nabiał, mięso, wędliny, warzywa i owoce. Współpracujemy z nimi na co dzień. Jesteśmy świadomi, że polskie produkty są wysokiej jakości, dlatego promujemy je za granicą - podkreślił Wojciech Grohn, członek zarządu Lidl Polska.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Lidl | eksport | sprzedaż
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »