Lidl reaguje na wyniki badań ziemniaków. "To dla nas kwestia priorytetowa"

Lidl zareagował na informacje dotyczące wyników badań ziemniaków dostępnych w dyskoncie. - Zdrowie konsumentów i bezpieczeństwo produktów to dla nas kwestia priorytetowa. [...] każdy produkt badamy na obecność 730 substancji, czyli aż o 190 substancji więcej niż w opublikowanym teście ziemniaków - przekazała sieć w oświadczeniu przesłanym do redakcji Interia Biznes. Lidl zapewnia klientów, iż nie ma żadnych powodów do obaw.

Ziemniaki z Biedronki i Lidla zostały w kwietniu przebadane przez Fundację Pro-Test. Warzywo z niemieckiej sieci poradziło sobie nieco gorzej, jednak wynik nadal bez wątpliwości mieścił się w narzucanych normach. Lidl Polska w specjalnym oświadczeniu dla Interii Biznes postanowił odnieść się do przypomnianego badania. Padły deklaracje, które uspokoją klientów tej sieci. 

Reklama

Lidl komentuje badania ziemniaków przeprowadzone w kwietniu

Lidl Polska przesłał do redakcji Interia Biznes oświadczenie odnoszące się do wyników badań ziemniaków. Aleksandra Robaszkiewicz Head of Corporate Affairs and CSR podkreśliła, że sieć wyjątkowo dba o społeczną odpowiedzialność oraz zrównoważony rozwój, gdyż są one wpisany w kulturę i tożsamość firmy. 

- Zdrowie konsumentów i bezpieczeństwo produktów to dla nas kwestia priorytetowa. Rocznie przeprowadzamy ponad ok. 9 500 badań jakościowych produktów spożywczych w niezależnych, akredytowanych laboratoriach badawczych. Jakość produktów kontrolujemy na każdym etapie łańcucha dostaw. Współpracujemy tylko i wyłącznie z certyfikowanymi dostawcami, którzy spełniają nasze wymagania jakościowe - wymagamy certyfikatów jakościowych, potwierdzających wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów - w obszarze produktów żywnościowych i nieżywnościowych wymagamy certyfikatów IFS i BRC, a w obszarze owoców i warzyw certyfikacji GlobalG.A.P./GRASP - przekazała Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. 

Wyniki warzyw i owoców w Lidla pozostają w normie, klienci nie mają powodów do obaw

Lidl Polska w oświadczeniu zapewnia, iż nie tylko w przypadku warzyw i owoców, ale w całym asortymencie dostępnym na półkach sklepów w całym kraju, obowiązują restrykcyjne standardy jakości. Klienci sieci mogli nie mieć świadomości, że w 2021 r. narzucona została specjalna lista związków strategicznych, gdzie aż 206 substancji zostało zakazanych w uprawie.  

Co więcej, Lidl Polska ujawnił, iż wewnętrzna polityka firmy jest bardziej rygorystyczna, niż limity prawne stawiane przez państwo polskie a niekiedy nawet Unię Europejską. Wytyczne sieci nie pozwalają, aby pozostałości pestycydów były większe niż 1/3 dopuszczalnych limitów prawnych. Łączna liczba wykrytych pozostałości w testach przeprowadzanych przez Lidl nie może być większa niż 5 w jednym badaniu. 

Lidl chce wyprzedzić nie tylko Biedronkę, ale cały rynek

Odpowiedź na temat wyników badań ziemniaków przeprowadzonych w kwietniu przez Fundację Pro-Test, dostarczyła klientom Lidla cennych informacji na temat standardów sieci. W oświadczeniu Lidl Polska przesłanym do redakcji Interii Biznes podkreślono bowiem, iż w części przypadków niemiecki dyskont wymaga więcej, niż określone jest w normach. Lidl nie ukrywa, że restrykcyjne wytyczne i standardy "wyprzedzają działania rynkowe". 

Lidl Polska, co powinno cieszyć klientów sieci, zdecydował się zrezygnować m.in. z akryloamidu. Jest to związek chemiczny powstający przeważnie w produktach skrobiowych podczas zapiekania, pieczenia lub smażenia w wysokich temperaturach. Powodem tej decyzji jest fakt negatywnego wpływu na zdrowie. Analogiczna sytuacja dotyczy olei mineralnych, wobec których nie istnieją obecnie limity prawne. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lidl | warzywa | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »