Litewski gigant kończy działalność w Polsce. Działał na naszym rynku od ponad trzech lat
Z polskiego rynku znika sklep internetowy z żywnością Barbora.pl, będący częścią litewskiej grupy handlowej Maxima Group, która od 2018 r. jest właścicielem sieci sklepów Stokrotka. E-sklep zaczął działać na w Polsce w 2021 r. i oferował dostawy produktów spożywczych w kilku miastach. Z informacji przekazanych przez kierownictwo spółki zarządzającej Barbora Polska wynika, że decyzja jest spowodowana powolnym wzrostem popytu. Zakupy z platformy będą realizowane tylko do najbliższej niedzieli.
Na początku 2021 r. na polskim rynku zadebiutowała nowa platforma internetowa, oferująca zakupy z dostawą do domu. Partnerem firmy i głównym dostawcą towarów została sieć sklepów Stokrotka.
Jak przekonywał ówczesny szef platformy, po podbiciu rynku litewskiego, łotewskiego i estońskiego, przyszedł czas na Polskę, która miała być dla niej kolejnym etapem rozwoju. Po trzech latach działalności na naszym rynku, szef spółki zarządzającej platformą poinformował o zaprzestaniu działalności.
Platforma działa obecnie w czterech polskich miastach: Trójmieście, Warszawie, Katowicach oraz Łodzi. Z informacji przekazanych przez serwis European Supermarket Magazine, wynika, że klienci, którzy chcieliby dokonać zakupów na Barbora.pl, mają mało czasu. Dostawy będą realizowane tylko do najbliższej niedzieli.
- Na decyzję o zaprzestaniu działalności wpływ miał wolno rosnący popyt na usługę - powiedział Viktoras Juozapaitis, dyrektor litewskiego Radas, kontrolującego Barbora Polska, którego słowa przytoczył serwis.
Wyjaśnił, że Barbora Polska powstała "w odpowiedzi na gwałtownie zwiększone zapotrzebowanie na żywność z dostawą do domu w okresie pandemii". Dodał, że po jej zakończeniu i zniesieniu surowych ograniczeń, dotyczących m.in. robienia zakupów w sklepach, "wzrost popytu na te usługi znacząco wyhamował".
- Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań. Dlatego na tym etapie podjęto decyzję o zaprzestaniu działalności Barbory w Polsce i skupieniu się na działalności w krajach bałtyckich - stwierdził szef spółki. Podkreślił, że Barbora będzie kontynuowała swoją działalność na Litwie, Łotwie i w Estonii.
Zobacz także: Dostawa do domu, świeże produkty, wygoda zakupów z DPD Food
Powołując się na informacje przekazane przez spółkę, European Supermarket Magazine podaje, że Barbora Polska dąży do sprawnego zakończenia wszystkich operacji. Pracownicy platformy otrzymają należne odszkodowania, a rozliczenia zostaną dokonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami.