Reklama

Lotnisko Kraków-Balice: 4 proc. więcej pasażerów w I półroczu

4-procentowy wzrost liczby obsłużonych pasażerów odnotował w pierwszym półroczu tego roku Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice. Lotnisko odprawiło w tym okresie blisko 1,289 mln osób.

Rzeczniczka portu Justyna Zajączkowska poinformowała w piątek, że krakowskie lotnisko odnotowuje wzrosty przede wszystkim w dwóch segmentach rynku: przewozach czarterowych i połączeniach obsługiwanych przez tanie linie lotnicze.

Reklama

Dzięki poszerzeniu siatki połączeń czarterowych, na progu wakacji liczba pasażerów tych rejsów wzrosła o 20 proc.

Wzrost w segmencie tanich przewozów, który wyniósł w pierwszym półroczu 8 proc., to zasługa głównie największego europejskiego przewoźnika tego typu, irlandzkiego Ryanaira. W ciągu ostatnich czterech miesięcy uruchomił on 10 nowych połączeń z Krakowa.

- Wyniki lotniska byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie kwietniowy paraliż spowodowany chmurą pyłu wulkanicznego, która unosiła się nad Europą. Niemniej widać, że tendencja wzrostowa ma charakter trwały i lotnisko najgorszy okres ma już za sobą - ocenił prezes MPL Jan Pamuła.

Zamknięcie w kwietniu przestrzeni lotniczej spowodowało na krakowskim lotnisku odwołanie 450 operacji i utratę około 45 tys. pasażerów. Przełożyło się to na 13-proc. spadek liczby obsłużonych pasażerów w kwietniu w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce. Z portu regularne korzysta 18 przewoźników; lotnisko współpracuje także z kilkunastoma liniami czarterowymi. W zeszłym roku port obsłużył blisko 2,7 mln pasażerów.

Zobacz wskaźniki dla firm na naszych stronach

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »