Lotto chce zdobyć więcej klientów
Firma Lotto chce w tym roku wprowadzić na rynek nowe kanały sprzedaży swoich produktów - m.in. 300 samoobsługowych automatów. Myśli też o sprzedaży przez internet. Spółka planuje pozyskać więcej klientów poprzez przeprowadzenie nowej kampanii reklamowej.
Plany Lotto członkowie zarządu przedstawili na środowej konferencji. Chcą, by zwiększyła się liczba klientów. W tym roku spółka planuje wprowadzić nowe kanały sprzedaży. Totalizator już nawiązał współpracę z siecią marketów Real, gdzie produkty lotto można kupić w kasach. Rozmowy dotyczące podobnych usług są prowadzone z innymi partnerami. Firma chce też sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem 300 samoobsługowych automatów.
Lotto prowadzi również rozmowy z Ministerstwem Finansów, by do sprzedaży losów udostępnić kanał internetowy.
Ponadto Totalizator planuje wprowadzić na rynek nowy produkt oraz usługi dodatkowe - m.in. możliwość doładowania telefonu komórkowego czy płatność rachunków bezpośrednio w punktach sprzedaży. Szczegóły odnośnie nowego produktu nie są na razie znane.
9 stycznia br. ma ruszyć nowa kampania reklamową Lotto. Jej pierwsza odsłona zatytułowana "Warto zostać milionerem Lotto" będzie trwać od 9 stycznia do 15 lutego. Jak poinformowali przedstawiciele firmy, nowa reklama ma zwiększyć liczbę klientów minimum o 3 proc. Firma chce też wprowadzić do wszystkich punktów sprzedaży nowe, zmienione już wcześniej logo.
Podczas konferencji podsumowano też ubiegły rok. - Rok 2011 był rokiem rekordów - powiedział prezes Sławomir Dudziński. Wystąpiła rekordowa kumulacja - 56 milionów złotych, podczas której prawie 11 milionów Polaków kupiło los. Rekordowa okazała się również liczba sprzedanych wygranych zdrapek - 43,5 mln.
Dudziński dodał, że był to również "dobry rok pod względem przychodów". Sprzedaż była o 10 proc. wyższa niż w roku poprzednim. Przychody wyniosły 2,982 mld zł, w tym 2,613 mld zł z gier liczbowych, oraz 369 mln zł z loterii pieniężnych.
Lotto przekroczyło plany finansowe na 2011 rok. Zyski miały być na poziomie 153 mln zł, natomiast już po 11 miesiącach sięgnęły one 170 mln zł.
Spółka prognozuje, że wpłaty do Skarbu Państwa za 2011 rok wyniosą ponad 1,3 mld zł. Najwięcej pieniędzy pochodzi z tytułu podatku od gier losowych i zakładów - 577 mln zł. Reszta to dopłaty, między innymi na rozwój kultury fizycznej (531 mln zł), fundusz promocji kultury (138 mln zł) czy fundusz rozwiązywania problemów w ministerstwie zdrowia (ponad 20 mln zł).
W odpowiedzi na pytania dziennikarzy Wojciech Szpil zaznaczył, że "spółka nie planuje rewolucyjnych zmian w zatrudnieniu". Nie powinny również ulec zmianie ceny zakładów.
Lotto (Totalizator Sportowy) to największa spółka zajmująca się grami liczbowymi i loteriami pieniężnymi na polskim rynku. Działa od 55 lat. Jest własnością Skarbu Państwa. Na podstawie Ustawy o grach hazardowych Totalizator Sportowy realizuje monopol państwa w dziedzinie gier liczbowych i loterii pieniężnych.
Sprawdź: PROGRAM PIT 2011