Makłowicz i Synowie z milionowymi stratami. Spółka ma jednak ambitne plany

Firma Roberta Makłowicza, którą dziennikarz prowadzi wraz z synami oraz głównym akcjonariuszem giełdową spółką Pamapol, w 2023 r. odnotowała ponad 3 mln zł strat - zauważa Bankier.pl. To jednak pierwszy rok działalności przedsiębiorstwa i dodatkowo niepełny. Trudny początek nie ugasił też entuzjazmu właścicieli, którzy mają ambitne plany co do swojego biznesu.

Jak wskazuje portal, firma Makłowicz i Synowie będąca częścią Grupy Pamapol opublikowała raport finansowy za 2023 rok. Wynika z niego, że producent żywności - którego twarzą jest znany dziennikarz kulinarny i podróżnik - w pierwszym roku swojej działalności odnotował straty.

Mowa tu o kwocie 3,115 mln zł na minusie - jak zauważa Bankier.pl. Taki wynik to już strata netto firmy, w której najwięcej, bo 60 proc. udziałów ma notowany na GPW Pamapol.

Trudny początek Makłowicz i Synowie. Jednak firma działa niespełna rok

Należy jednak pamiętać, że marka Makłowicz i Synowie dopiero weszła na rynek. Taki proces jest też kosztowny. Do tego dochodzi fakt, że pierwszą sprzedaż firma odnotowała na początku czerwca 2023 r., dlatego nie można mówić o pełnym roku funkcjonowania, a o blisko 7 miesiącach.

Reklama

Patrząc też na szczegółowe dane finansowe można zauważyć, że sprzedaż firmy wyniosła 9,426 mln zł. W tej kwocie zysk brutto przedsiębiorstwa wyniósł 1,772 mln zł. Jednak ostateczny wynik na szalę poniżej zera przeważyły koszty sprzedaży (3,137 mln zł) oraz koszty zarządu, w tym środki przeznaczone na wypłaty jego członków. 

W tej części raportu koszty wyniosły 1,602 mln zł. W strukturach zarządu zasiada m.in. syn twarzy projektu, czyli Mikołaj Makłowicz, który od marca do grudnia jako wiceprezes zarobił 240 tys. zł. Sam Robert Makłowicz, który jest członkiem rady nadzorczej, otrzymał za sprawowanie tej funkcji 10,5 tys. zł.

Ambitne plany Makłowiczów, chcą zarobić "100 milionów złotych"

Trudny początek nie zraził jednak zapału biznesmenów. Mikołaj Makłowicz w rozmowie z magazynem "Forbes" podkreślał jeszcze w czerwcu br., że celem spółki jest "zarobienie 100 mln zł w ciągu kilku najbliższych lat".  

Patrząc jednak na obecny potencjał firmy, to trudno odmówić jej popularności. Postać Roberta Makłowicza jako marka jest bardzo mocno rozpoznawalna w naszym kraju. Konto dziennikarza na platformie YouTube zebrało ponad 580 tys. subskrypcji. Sama spółka, która głównie zajmuje się m.in. produkcją gotowych dań już na samym początku trafiła na półki największych sklepów w Polsce, bo można je znaleźć m.in. w Biedronce oraz Lidlu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Robert Makłowicz | branża spożywcza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »