Mocne wejscie Dziennika

Średnia dzienna sprzedaż "Dziennika", wydawanego od 18 kwietnia przez Axel Springer Polska, w ciągu dwóch pierwszych tygodni przekroczyła znacznie poziom 200 tysięcy egzemplarzy - poinformował ASP we wtorek w komunikacie.

Średnia dzienna sprzedaż "Dziennika", wydawanego od 18 kwietnia przez Axel Springer Polska, w ciągu dwóch pierwszych tygodni przekroczyła znacznie poziom 200 tysięcy egzemplarzy - poinformował ASP we wtorek w komunikacie.

"To udany start. +Dziennik+ osiągnął wynik, który znacznie przekracza nasze pierwotne oczekiwania i założenia biznes planu tego ambitnego przedsięwzięcia wydawniczego. Wiele wskazuje na to, że uda nam się ponownie poszerzyć rynek i pozyskać nowych czytelników dla prasy codziennej" - powiedział Florian Fels, prezes zarządu Axel Springer Polska, cytowany w komunikacie.

"Pierwsze tygodnie +Dziennika+ i liczne odwołania innych mediów do naszych publikacji wyraźnie pokazują, iż stworzyliśmy medium, które będzie miało wkład w kształtowanie opinii publicznej w Polsce. Już teraz szerokim echem w życiu politycznym kraju odbiły się m.in. publikacje o pośle Piskorskim czy ministrze Wiecheckim" - dodał Robert Krasowski, redaktor naczelny "Dziennika", cytowany w komunikacie.

Reklama

Wcześniej Agora informowała, że średnia dzienna sprzedaż jej "Gazety Wyborczej" w ciągu siedmiu dni od wejścia na rynek nowego konkurenta, "Dziennika", wyniosła 502 tys. egzemplarzy.

ASP informował, że liczy w średnim okresie na sprzedaż "Dziennika" na poziomie 150 tysięcy egzemplarzy. "Dziennik" to ogólnopolska, opiniotwórcza gazeta, której cena wynosi 1,50 zł.

ASP zapowiedział, że w planuje wydatki brutto na kampanię promocyjną nowej gazety w 2006 roku na ponad 100 mln zł. Według planów wydawcy, "Dziennik" powinien osiągnąć break-even w ciągu trzech do pięciu lat, a w okresie pięciu-ośmiu lat powinny zwrócić się nakłady inwestycyjne związane z projektem.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: dziennik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »