Na Śląsku otwarto zakład recyklingu baterii litowych. To największy tego typu obiekt w Europie

Przedsiębiorstwo Eneris otworzyło w Żarkach (woj. śląskie) największy w Europie zakład recyklingu baterii litowych - Eneris B&R (Batteries & Recycling). Przetwarzane tam będą m.in. baterie litowe pochodzące z samochodów i autobusów, które - jak podkreśla firma - są szczególnie trudne do recyklingu. Zakład w Żarkach może przetworzyć 27 tys. ton baterii litowych rocznie.

W środę firma Eneris poinformowała o otwarciu zakładu recyklingu baterii litowych, a także odpadów akumulatorowych oraz produkcyjnych pochodzących z branży elektromobilności, czyli sektora związanego ze stosowaniem pojazdów z napędem elektrycznym, mających coraz większe znaczenie na krajowych rynkach. 

Spółka twierdzi, że "wdraża transformację energetyczną" oraz "przyczynia się do zielonej transformacji", umożliwiając odzysk strategicznych surowców i metali.  

Na Śląsku otwarto największy w Europie zakład recyklingu baterii litowych

Podczas otwarcia zakładu, Christophe Saint-Yves, prezes Eneris B&R, powiedział, że osiągnięcie zrównoważonego rozwoju wymaga m.in. zastosowania "wydajnych i proekologicznych rozwiązań". 

Reklama

- Zgodnie z wymaganiami i pozwoleniami, nasz zakład w Żarkach jest w stanie przetworzyć 27 tys. ton baterii litowych pochodzących z rynku europejskiego. Pięcioletnie doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi klientami referencyjnymi potwierdza jakość usług świadczonych przez Eneris - dodał prezes przedsiębiorstwa.

Na temat działalności zakładu wypowiedziała się również członkini zarządu Eneris B&R. - Niskoemisyjne, wykorzystujące zieloną energię przetwarzanie mechaniczne, pozwala osiągnąć wysoki stopień odzysku i wytworzyć wysokiej jakości czarną masę, czyli mieszaninę związków metali kierowanych do ponownego wykorzystania przy produkcji nowych akumulatorów wraz z miedzią, aluminium i polimerami - podkreśliła Agata Jużyk. 

Zużyte akumulatory z samochodów i autobusów

Unijne przepisy zobowiązują firmy do tego, żeby każda bateria litowa wprowadzona na rynek została poddana recyklingowi. Firma podkreśla, że wyjątkowo trudne do recyklingu są baterie litowe pochodzące m.in. z samochodów i autobusów, a wraz z rozwojem elektromobilności liczba zużywanych akumulatorów będzie wzrastać. Przetwarzanie takich baterii ma przyczynić się przede wszystkim do ograniczenia wydobycia nowych surowców.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: baterie | elektromobilność | recykling
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »