Niemiecki gigant nie tylko zwalania. Producent tnie godziny i pensje

Niemiecki producent części samochodowych Bosch oprócz zapowiadanych zwolnień zamierza także skrócić godziny pracy i obciąć wynagrodzenia nawet 10 tys. pracownikom w Niemczech. To kolejny sygnał, że sektor motoryzacyjny w Europie znalazł się na zakręcie.

W piątek informowaliśmy, że Bosch ogłosił plany likwidacji około 5,5 tys. miejsc pracy, co oznacza większe redukcje w zatrudnieniu niż pierwotnie zakładano. Portal tagesschau.de podał, że liczba planowanych zwolnień opiera się obecnie na wstępnych szacunkach i może ulec zmianie po negocjacjach Boscha z przedstawicielami pracowników, które mają wkrótce się rozpocząć. 

Reklama

Największe zwolnienia mają dotknąć dział Cross-Domain Computing Solutions, który zajmuje się systemami wspomagania kierowcy i rozwiązaniami do zautomatyzowanej jazdy. W opinii firmy popyt na te technologie nie spełnia wcześniejszych oczekiwań. 

Do tej pory Bosch zatrudniał w Niemczech około 130 tysięcy osób

Bosch zapowiedział cięcia. Nie tylko zwolnienia, ale także redukcja godzin i pensji

Okazuje się, że największy na świecie dostawca części samochodowych oprócz zwolnień zamierza także skrócić godziny pracy i obciąć wynagrodzenia w sumie nawet 10 tys. pracownikom w Niemczech. Jak podał agencja Reuters, jest to krok "wykraczający poza wcześniej zapowiadane redukcje", a także "uzupełniający zwolnienia". 

Redukcja godzin pracy z 38 lub 40 godzin tygodniowo do 35 godzin ma objąć około 450 pracowników - doprecyzowała agencja, powołując się na słowa rzecznika prasowego z soboty.

Problemy w branży motoryzacyjnej. Niemcy dotknięte kryzysem

Niemiecki przemysł motoryzacyjny przeżywa kryzys z powodu słabej sytuacji gospodarczej i mniejszego popytu, zwłaszcza na samochody elektryczne. Problemem jest przede wszystkim nierówna konkurencja ze strony tańszych rywali z Chin.

Spowolnienie w niemieckim sektorze samochodowym wstrząsnęło również Volkswagenem, który znalazł się w ostrym sporze z pracownikami w związku z planami zamknięcia zakładów w Niemczech. Zapowiedziano cięcia płac, zamykanie fabryk i redukcję zatrudnienia. 

Redukcje zatrudnienia zapowiedzieli także inni producenci. Ford chce zlikwidować do 2027 roku 2,9 tys. miejsc pracy w Niemczech. Z kolei Mercedes zapowiedział wprowadzenie większych cięć kosztów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bosch | zwolnienia grupowe | Niemcy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »