Niemiecki producent żywności na skraju upadłości. Sklepom grożą puste półki

Niemiecki poroducent żywności Innfood, pomimo swoich niemal stuletnich korzeni na rynku żywności, ogłosił upadłość. Firma produkuje marki własne dla jednej z największych sieci handlowych w Niemczech Edeka. Do grupy należą również Netto i Spar. Problemy finansowe producenta, to skutek m.in. gigantycznych, często nietrafionych inwestycji, a także coraz wyższych kosztów prowadzenia działalności.

Niemiecki producent żywności Innfood, który działa na rynku od 1906 roku, mierzy się z poważnymi trudnościami i musiał złożyć wniosek o upadłość - podaje portal dlahandlu.pl. Firma spożywcza z siedzibą w Polling-Weiding w południowo-wschodnich Niemczech, chcąc uniknąć sytuacji, w której półki w supermarketach będą puste, intensywnie poszukuje nowych inwestorów.  

Innfood upadłość ogłosiła już latem 2023 roku, a od tego czasu walczy o przetrwanie. Firma produkuje przede wszystkim żywność dla niemowląt i małych dzieci, a także żywność organiczną dla dorosłych. Innfood to gigant na niemieckim rynku, wytwarza produkty własnych marek dla giganta detalicznego Edeka, a do grupy należą również inne znany i popularne marki, jak Spar i Netto, przez co problemy producenta, mogą się odbić na wielu niemieckich konsumentach.

Reklama

100 lat tradycji, teraz bankructwo

Postępowanie upadłościowe trwa od października, aby uniknąć pustych półek w sklepach spożywczych w Niemczech, konieczne jest szybkie znalezienie nowego inwestora - podaje niemiecki portal express.de. - Rozmowy z potencjalnymi inwestorami już się odbyły. Przyczyny problemów Innfood są złożone - informuje Jochen Wagner z kancelarii prawnej Wagner-Lehner.

Powodów, które wpłynęły na poważne trudności finansowe Innfood i doprowadziły firmę na skraj bankructwa jest wiele. To przede wszystkim wyższe koszty prowadzenia działalności, wysokie opłaty za energię, wysoka inflacja, wzrost płac, a także duże inwestycje, które obciążyły biznes i doprowadziły do niewypłacalności. 

Firma chciała wejść m.in. w biznes kulturalny - to całkowicie nowy projekt firmy, który miał stanowić drugi filar działalności. Nowe produkty miały trafić na rynek w 2023 roku, ale na razie cała operacja odciąga się w czasie. 

W 2021 roku firma Innfood osiągnęła obroty na poziomie 36,5 miliona euro, uzyskując jednocześnie zysk netto w wysokości 1 miliona euro. Jak podawał chip.de., wskaźnik kapitału własnego wyniósł 46 procent.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | producent | puste półki | sklepy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »