Nowa sieć zadebiutuje w Polsce. Podano datę i listę miast
Pierwsze sklepy Mr. D.I.Y. zostaną otwarte jeszcze w tym roku - potwierdziła malezyjska sieć. Nowy dyskont z artykułami do domu i dla majsterkowiczów otworzy się w czterech lokalizacjach, nie tylko w dużych miastach. Wkrótce sklepów ma być więcej, a to oznacza zaciętą rywalizację m.in. z Pepco czy Action.
Fakt, że Mr. D.I.Y., czyli malezyjska sieć sklepów dla majsterkowiczów, wkracza na polski rynek, był znany już od dłuższego czasu. Oficjalnie sieć potwierdziła to na początku października.
Wcześniej wiceprezes Mr. D.I.Y., podróżując po Europie, wskazał na duży potencjał polskiego rynku, a w rozwój sieci w Polsce zaangażowała się Magdalena Nazarewicz, która przez dziesięć lat zajmowała się ekspansją zagraniczną w popularnej w Polsce firmie Pepco.
Do tego niedawno dowiedzieliśmy się, że Mr. D.I.Y. będzie korzystać z magazynu w Dąbrówce Wielkiej (Hillwood Zgierz I).
Debiut Mr. D.I.Y. zbliża się wielkimi krokami. Malezyjska sieć poinformowała o pierwszych czterech lokalizacjach, w których otworzy swoje sklepy. Nowe placówki wystartują w Krakowie (Galeria Bronowice), Zabrzu (Centrum Handlowe Platan), Bielsko-Białej oraz Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall).
Dyskont z artykułami do domu i dla majsterkowiczów w końcu podał również datę, kiedy nastąpi otwarcie. Zgodnie z wcześniej złożoną obietnicą, ma to nastąpić jeszcze w tym roku. Pierwsze sklepy Mr. D.I.Y. otworzą się w listopadzie i grudniu - czyli już za kilka tygodni.
W sprawozdaniu za 2023 r. MR. D.I.Y. planowała otwarcie w Polsce sześciu sklepów. Do końca pierwszego kwartału przyszłego roku czynnych ma być łącznie 10 sklepów. "Rozwój naszej sieci zapewni klientom większy wybór jakościowego asortymentu, a także stworzy nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki, a zarazem odzwierciedli nasze zaangażowanie w działania na rzecz społeczności wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni" - poinformował dyrektor operacyjny w MR.D.I.Y. Leo Gan.
Mr. D.I.Y. będzie musiał zmierzyć się z dużą konkurencją na polskim rynku. W naszym kraju od lat prężnie działają takie sieci niespożywcze jak Pepco, TEDi czy Action.
Zdaniem Wojciecha Wojtowicza z Działu Doradztwa i Badań Rynku Colliers, ekspansję malezyjskiej sieci może ułatwić centrum logistyczne, które firma otworzyła w parku magazynowym w Zgierzu. Do tego malezyjską sieć wyróżnia szeroki asortyment artykułów do majsterkowania.
"Biorąc pod uwagę doświadczenia m.in. z rynku hiszpańskiego, w sprzedaży znajdą się przede wszystkim produkty marek własnych" - powiedział w rozmowie z portalem dlahandlu.pl ekspert.
Wejście Mr. D.I.Y. do Polski to kolejny etap europejskiej ekspansji globalnego gracza i jednego z największych na świecie detalistów w branży artykułów gospodarstwa domowego. Dotychczas w Europie malezyjska sieć otwarła je w 2022 r. w Hiszpanii (obecnie 24 sklepy). Ponadto w tej części świata zakupy w sklepach Mr. D.I.Y. można również zrobić w Turcji (113 placówek).
Firma Mr. D.I.Y. została założona w 2005 roku przez braci Tan Yu Yeha i Tan Yu Weia. W Malezji sieć ma ponad tysiąc sklepów. Pozostałe około 2,5 tys. znajdziemy także w Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Kambodży, Indiach, a także w Wietnamie i Bangladeszu.
W swoim asortymencie Mr. D.I.Y oferuje akcesoria do domu i ogrodu. Sklepy Mr. D.I.Y mają być większe niż konkurencji. Typowa placówka ma ponad 900 m kw. powierzchni i oferuje nawet 20 tys. produktów.
Wśród nich znajdziemy artykuły gospodarstwa domowego oraz wyposażenia wnętrz, artykuły elektryczne, papiernicze, sprzęt sportowy, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe, a nawet biżuterię i kosmetyki.