Reklama

Oszustwo metodą na "zdalny pulpit". 76-latek stracił ponad 13 tys. złotych

Ponad 13 tys. zł stracił 76-letni mieszkaniec Augustowa (Podlaskie) wskutek oszustwa tzw. metodą na zdalny pulpit. Za namową fałszywego konsultanta zainstalował aplikację w telefonie, za pomocą której przestępcy ukradli z jego konta oszczędności, a do tego zaciągnęli 70 tys. zł kredytu.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Jak poinformował zespół prasowy podlaskiej policji, do mężczyzny zadzwonił rzekomy przedstawiciel firmy marketingowej i zaproponował inwestycję. Za jego namową augustowianin zainstalował w swoim telefonie aplikację, która posłużyła do zdalnej obsługi urządzenia.

W czasie rozmowy 76-latek postępował zgodnie z instrukcjami "konsultanta" i zalogował się na swoje konto bankowe. Oszust, wykorzystując udostępnione w ten sposób dane, wypłacił z tego konta ponad 13 tys. zł i dodatkowo zaciągnął kredyt na blisko 70 tys. zł.

Reklama

Niedawno w podobny sposób 18 tys. zł straciła młoda mieszkanka Łomży, która za namową fałszywego konsultanta bankowego też zainstalowała aplikację w telefonie. Uwierzyła, że miała miejsce próba włamania na jej konto i zgodziła się na propozycję lepszego zabezpieczenia oszczędności.

"Jeśli "konsultant" proponuje ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta twojego banku" - przypomina policja, po raz kolejny apelując o ostrożność w takich sytuacjach.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »