Pierwsze takie połączenie

W przyszłym tygodniu Katowice uzyskają połączenie lotnicze z Berlinem i Kopenhagą, z międzylądowaniem w Bydgoszczy. Uruchomi je linia lotnicza Jet Air, która od stycznia oferuje już krajowe połączenie Katowice-Bydgoszcz.

W przyszłym tygodniu Katowice uzyskają połączenie lotnicze z Berlinem i Kopenhagą, z międzylądowaniem w  Bydgoszczy. Uruchomi je linia lotnicza Jet Air, która od stycznia  oferuje już krajowe połączenie Katowice-Bydgoszcz.

Gdy z końcem marca także w ruchu lotniczym wejdą w życie zasady strefy Schengen, będzie to pierwsze krajowo - międzynarodowe połączenie lotnicze. Do tego czasu korzystający z niego pasażerowie z Katowic będą musieli opuścić samolot, aby za chwilę ponownie do niego wsiąść.

O zmianach w rozkładzie lotów, umożliwiających połączenie portu w podkatowickich Pyrzowicach z Berlinem i Kopenhagą, poinformował w czwartek Mateusz Kokociński z Jet Air.

Dotychczas samoloty z Katowic latały do Bydgoszczy we wtorek i środę. Od przyszłego tygodnia będą latać w czwartek (z dalszym lotem do Berlina) i w piątek (do Kopenhagi). Także w piątek możliwe będzie połączenie Berlin-Katowice.

Reklama

Tego typu połączenie jest w Polsce pionierskie. Gdy w poprzednich latach linia Wizz Air chciała uruchomić połączenie Katowice- Sztokholm, z międzylądowaniem w Gdańsku, okazało się, że nie pozwalają na to przepisy. Chodziło o to, iż nie można było łączyć ruchu międzynarodowego z krajowym.

Na niewielkim lotnisku w Bydgoszczy nie będzie to dotkliwe dla pasażerów. Wprawdzie wszyscy podróżni z Katowic będą musieli opuścić samolot, to jednak ci, którzy lecą dalej do Berlina, mają wrócić do niego najdalej za 25 minut, po odprawie międzynarodowej. Gdy ruch lotniczy zostanie 30 marca objęty zasadami strefy Schengen, w ogóle nie będą musieli wysiadać, a do samolotu dosiądą się podróżni z Bydgoszczy.

Funkcjonujące od stycznia połączenie lotnicze między Katowicami a Bydgoszczą to pierwsze w Polsce połączenie między portami regionalnymi, z pominięciem Warszawy. Być może w przyszłości ruszy też trasa Katowice-Gdańsk, z międzylądowaniem w Bydgoszczy. Od kwietnia ma natomiast ruszyć połączenie Kraków-Poznań.

Loty są realizowane 18-miejscowymi samolotami Jetstream 32. Przewoźnik, który obecnie na rzecz LOT-u świadczy m.in. przeloty z portów regionalnych do Warszawy, dysponuje trzema takimi maszynami. Także w styczniu rozpoczął loty z Bydgoszczy do Kopenhagi i Berlina. Teraz Bydgoszcz staje się dla linii tzw. minihubem, czyli miejscem przesiadkowym.

Dotychczas w ruchu krajowym z Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach realizowane były, obok lotów międzynarodowych, jedynie regularne połączenia z i do Warszawy. Dotyczy to również innych polskich portów regionalnych.

Podkatowicki port należy do największych w Polsce. W ubiegłym roku odprawiono w nim 1.995.914 pasażerów, czyli 37 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost liczby pasażerów w ruchu regularnym wyniósł 35,5 proc., a w ruchu czarterowym o 47 proc. Szacuje się, że w 2008 r. lotnisko odprawi ok. 2,6 mln pasażerów.

W roku 2007 siatka połączeń lotniczych z Pyrzowic została znacznie poszerzona - liderem jest węgierska linia lotnicza Wizz Air, która otworzyła dziesięć nowych połączeń. PLL LOT oraz Centralwings uruchomiły po jednym nowym połączeniu, a debiutująca w Pyrzowicach w listopadzie linia Ryanair dwa.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Katowice | linia lotnicza | linia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »