Pijemy i pić będziemy

2/3 dorosłych Polaków pije wódkę przynajmniej od czasu do czasu. Częściej piją wódkę mężczyźni niż kobiety. Więcej konsumentów wódki jest wśród mieszkańców wsi i dużych miast niż wśród osób mieszkających w małych miasteczkach.

Rzadziej piją wódkę ludzie młodzi, którzy chętniej sięgają po piwo. Mniej jest konsumentów tego alkoholu wśród osób z wykształceniem podstawowym, pijących raczej tanie wina i mocne piwa.

Kim są polscy konsumenci wódki?

2/3 dorosłych Polaków pije wódkę przynajmniej od czasu do czasu, 6 proc. przynajmniej raz w tygodniu, 21 proc. przynajmniej raz w miesiącu. Zdecydowanie częściej piją wódkę mężczyźni (78 proc.) niż kobiety (50 proc.) 11 proc. mężczyzn deklaruje konsumpcję wódki przynajmniej raz w tygodniu, u kobiet odsetek ten wynosi zaledwie 2 proc.

Reklama

Nieco więcej konsumentów wódki jest wśród mieszkańców wsi (65 proc.) i dużych miast (68 proc.). Dla porównania w miastach małych (poniżej 50 tys.) odsetek osób pijących wódkę przynajmniej od czasu do czasu wynosi 58 proc.

Mniej konsumentów wódki jest wśród ludzi młodych, do 20 roku życia (46 proc.), którzy chętniej sięgają po piwo.

Co ciekawe, wyraźnie mniej konsumentów wódki jest wśród ludzi z wykształceniem podstawowym: przynajmniej od czasu do czasu sięga po wódkę 55 proc. osób z tej grupy. Preferują one bowiem raczej tanie wina i mocne piwa. Natomiast pośród osób z wykształceniem wyższym odsetek ten wynosi aż 72 proc. , m.in. dlatego, że na polskim rynku jest duży wybór wódek wysokogatunkowych.

Wizerunek wódki

Wódka, podobnie jak piwo, ma bardzo wyraźny wizerunek. Zdaniem respondentów jest to trunek zdecydowanie przeznaczony dla mężczyzn.

Wódka jest uważana za alkohol tradycyjny, uniwersalny, pospolity, do picia przy każdej okazji - zarówno w trakcie dużej imprezy, jak i w domu, w gronie znajomych.

Zdaniem Polaków wódki nie należy pić samotnie w domu: jest to trunek "towarzyski", ale tylko do zabawy, nie nadaje się natomiast do rozmów biznesowych, ani też do picia na randce. Pomimo tego, iż wódka jest w Polsce bardzo popularna, nie jest uważana za alkohol modny.

Polacy twierdzą, iż wódka nie jest trunkiem przeznaczonym dla ludzi zamożnych ani też dla osób młodych.

Źródło: Ipsos

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pita | WSI | piwo | Pici | pije | wódka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »