Pijemy więcej piwa!

Sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 12 proc. po ośmiu miesiącach 2007 roku - wynika ze wstępnych danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP). Związek szacuje, że w całym roku wzrost ten może wynieść około 10 proc.

- 12-procentowy wzrost sprzedaży po ośmiu miesiącach tego roku to wynik, jakiego nie mieliśmy od kilku lat. Myślę, że w kolejnych miesiącach dynamika nieco spadnie i wzrost w całym 2007 roku wyniesie 10 proc. - powiedział na konferencji prezes ZPPP Marcin Piróg.

Według danych ZPPP, w ciągu ośmiu miesięcy 2007 roku sprzedano w Polsce 25,4 mln hektolitrów piwa, podczas gdy w porównywalnym okresie 2006 roku sprzedaż wyniosła 22,7 mln hektolitrów. W całym 2006 roku w Polsce sprzedano 32,5 mln hektolitrów piwa. Było to o 7,2 proc. więcej niż w 2005 roku.

Reklama

Według przedstawicieli ZPPP, wzrost sprzedaży piwa to efekt m.in. zmian w strukturze konsumpcji, inwestycji w browary, wzrostu gospodarczego oraz przychylnej pogody. Spożycie piwa rośnie kosztem alkoholi ciężkich.

- Zauważyliśmy też wzrost spożycia lżejszych piw kosztem piw mocnych, co powiększyło wolumen sprzedaży - powiedział Piróg.

- Wyzwaniem dla branży jest wzrost cen surowców i opakowań do produkcji piwa. Już od II kwartału tego roku cena piwa idzie do góry - powiedział Piróg.

Według danych ZPPP, w I półroczu 2007 roku w sprzedaży piwa wzrastał udział piwa w puszkach, kosztem piwa sprzedawanego w butelkach. Od stycznia do końca czerwca 2007 roku piwo butelkowe stanowiło 48 proc. sprzedanego piwa, wobec 52 proc. rok wcześniej.

Natomiast piwo puszkowe to 44 proc. sprzedaży w Polsce. W I półroczu 2006 roku piwo w puszkach stanowiło 39 proc. sprzedaży.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: pita | Pici | sprzedaż piwa | piwo | pije
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »