Piłkarskie zwycięstwa Hiszpanii podniosły konsumpcję o ok. 225 mln euro
Zwycięstwa Hiszpanii w piłkarskich mistrzostwach świata w 2010 r. oraz w Euro 2008 i 2012 r. podniosły konsumpcję w tym kraju o ok. 225 mln euro - wynika z badania iberyjskiego oddziału firmy konsultingowej Nielsen.
Sukcesy reprezentacji Hiszpanii w ostatnich dużych turniejach piłkarskich znacznie podnosiły konsumpcję na wewnętrznym rynku podczas trwania tych imprez sportowych.
- Za każdym razem obserwowany był nagły wzrost wydatków konsumentów na specyficzne typy produktów, przede wszystkim wina, piwa, napoje chłodzące, suszone owoce oraz snacki - poinformował Gustavo Nunez, dyrektor generalny spółki "Nielsen Espana y Portugal".
Jak ujawnił przedstawiciel firmy konsultingowej, przedłużająca się obecność hiszpańskiej reprezentacji na imprezie sportowej oraz świętowanie w kraju po zdobyciu trofeów w 2008, 2010 i 2012 r. za każdym razem zwiększało wewnętrzną konsumpcję o ponad 75 mln euro.
- Nieznacznie większych wydatków konsumentów należy się spodziewać w przyszłym roku podczas futbolowych mistrzostw świata w Brazylii, jeśli podopiecznym Vicente del Bosque (trener reprezentacji Hiszpanii) udałoby się wygrać turniej - stwierdził Gustavo Nunez.
Według szacunków iberyjskiego oddziału Nielsena zwycięstwo piłkarzy Hiszpanii na ostatnim Mundialu oraz w dwóch minionych edycjach mistrzostw Europy przyczyniło się do zwiększenia miesięcznej konsumpcji w kraju o około 8 proc.
Piłkarskie mistrzostwa świata w Brazylii rozpoczną się 12 czerwca 2014 r. na stadionie w Sao Paulo. Finał imprezy zaplanowano na 13 lipca w Rio de Janeiro. Poza gospodarzami turnieju, w imprezie uczestniczyć będą ekipy z 31 państw świata.