PMPG i ZPR walczą o Rzeczpospolitą

Minister Skarbu Państwa, po przeanalizowaniu ofert wiążących na zakup Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita dopuścił do dalszych rozmów obu oferentów, czyli Platformę Mediową Point Group SA oraz Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (ZPR) - poinformował PAP Maciej Wewiór, rzecznik resortu.

Minister Skarbu Państwa, po przeanalizowaniu ofert wiążących na zakup Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita dopuścił do dalszych rozmów obu oferentów, czyli Platformę Mediową Point Group SA oraz Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (ZPR) - poinformował PAP Maciej Wewiór, rzecznik resortu.

Minister skarbu po analizie ofert wiążących zdecydował o dopuszczeniu do dalszych rozmów obu oferentów, czyli PMPG i ZPR - powiedział rzecznik. Pod koniec marca MSP wezwało obie spółki do uzupełnienia ofert zakupu akcji PW Rzeczpospolita.

Na początku grudnia 2008 roku ministerstwo skarbu zaprosiło do rokowań w sprawie sprzedaży 85 proc. akcji PW Rzeczpospolita. W styczniu resort dopuścił do badania PW Rzeczpospolita: Platformę Mediową Point Group, Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, Axel Springer Polska oraz czeską Respekt Media.

18 marca wiążące oferty przedstawiły dwie pierwsze firmy, natomiast Axel Springer Polska oraz czeska spółka Respekt Media zrezygnowały ze starań o zakup PW Rzeczpospolita.

Reklama

PW Rzeczpospolita jest właścicielem 49 proc. udziałów w spółce Presspublica - wydawcy "Rzeczpospolitej" i "Parkietu". Pozostałe 51 proc. udziałów w Presspublice należy do brytyjskiego funduszu inwestycyjnego Mecom.

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe są właścicielem m.in. Grupy Radiowej Time (Radio Eska, Eska Rock, VOX FM), wydawnictwa Murator SA (m.in. "Super Express", "M jak Mieszkanie"). Grupa ZPR posiada ponadto m.in. niespełna 20 proc. udział w polskim rynku hazardu (spółki grupy prowadzą sieć ponad 130 kasyn i salonów gier oraz obsługują ok. 1200 punktów gier niskohazardowych).

Platforma Mediowa Point Group ma w swoim portfolio m.in. magazyny "Film", "Machina", "dlaczego", "Machina Design", "Machina Sport&Style" oraz portale Sport24.pl, Pilka24.pl, Korba.pl, Ukaraj.pl, Bulvar.pl, Kulisy.pl

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »