Pogłębiają się spadki sprzedaży na rynku FMCG w Polsce

Pogłębiają się wolumenowe spadki sprzedaży na rynku FMCG w Polsce. Zarabiający poniżej 5,5 tys. zł bardzo mocno ograniczają zakupy - informują wiadomoscihandlowe.pl

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia w komentarzu zamieszczonym w serwisie LinkedIn odniósł się do podanych przez GUS danych dotyczących cen towarów i usług w listopadzie. Jego opinia jest mało optymistyczna i pozostaje w opozycji do stanowiska Ministertwa Finansów, które wieszczy spadek cen towarów, dzięki przedłużeniu zerowej stawki VAT na żywność.

- Choć odczyt inflacji za listopad przynosi lekki spadek jej wartości, to wciąż jest to wysoki dwucyfrowy wskaźnik. U producentów zapowiadają się kolejne podwyżki związane z kosztem prowadzenia działalności. Nie jest to więc koniec rosnących cen w sklepach - stwierdził Szymon Mordasiewicz.

Reklama

Dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia dodał, że w tych warunkach trzeba spodziewać się dalszej racjonalizacji zakupów, rezygnacji z niektórych kategorii w koszyku lub zmniejszenia częstotliwości ich zakupu.

Szymon Mordasiewicz przytoczył również dane dotyczące wartości i wolumenu zakupów. Po 10 miesiącach tego roku widać blisko 11-proc. wzrost wartości zakupów i 2-proc. spadek wolumenu, co oznacza, że konsumpcja spada. Jednocześnie warto zauważyć, że spadki się pogłębiają. Po pierwszych sześciu miesiącach br. sprzedaż wolumenowa była niższa o niemal 1 proc.

Wolumen zakupów nawet dwukrotnie mniejszy

Jak podkreślił ekspert, bardzo wyraźny, ponad dwucyfrowy spadek wolumenu zakupów obserwuje się w gospodarstwom domowym, w których miesięczne przychody netto nie przekraczają 5,5 tys. zł. Patrząc na strukturę gospodarstw są to przede wszystkim te z nich, które składają się z jednej osoby oraz z trzech osób i więcej.

Szymon Mordasiewicz podkreślił również, że spadek konsumpcji dotyczy zarówno obszarów wiejskich, jak i miejskich, przy czym objął on także miasta liczące powyżej 200 tys. mieszkańców.

Zobacz także:



wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel | sklepy | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »