Polacy kupują żywność w sieci! Koniec tradycyjnych zakupów?

Będziemy kupować żywność w internetowej sieci, a tradycyjne sklepy spożywcze znikną z krajobrazu miast? To możliwe, ale w przyszłości. Na razie, w bardzo szybkim tempie rośnie popularność wirtualnych zakupów żywności.

Zakupy spożywcze online nie są jeszcze standardem. Jedzenie do wirtualnego koszyka wrzuca co dziesiąta osoba. Najbardziej powszechne jest to wśród mieszkańców największych miast, gdzie już co piąty konsument zamawia produkty spożywcze przez internet  - wynika z badania CBRE. Eksperci firmy wskazują, że zmiana preferencji konsumentów w kierunku e-zakupów jedzenia będzie wymagać większej powierzchni magazynów chłodniczych.

- Bezpośrednie dostawy żywności do konsumentów będą coraz bardziej powszechne. Na razie ten segment jest w fazie rozwoju, m.in. wciąż brakuje firm wyspecjalizowanych w dostawach żywności. A wiadomo, że dostarczenie do klienta świeżych warzyw czy owoców znacząco różni się od przewozu produktów odzieżowych czy kosmetyków. Początek pandemii przyspieszył tę rewolucję, widzimy dynamiczny rozwój powierzchni magazynowych skoncentrowanych właśnie na żywności, choć wiele jest jeszcze do zrobienia. W kolejnych latach ten trend będzie się umacniał - mówi Beata Hryniewska z CBRE - międzynarodowej firmy świadczącej usługi w branży nieruchomości komercyjnych.

Reklama

Z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE wynika, że 12 proc. klientów robi zakupy spożywcze online. Największy odsetek takich e-konsumentów znajdziemy w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (22 proc.), a najmniej na wsi (8 proc.). Co istotne, już 26 proc. internautów, którzy kupują produkty spożywcze online, robi to co najmniej raz w miesiącu. Rzadziej niż raz w miesiącu na tego typu zakupy wybiera się 14 proc. e-konsumentów, a 60 proc. nadal woli pójść do stacjonarnego sklepu, gdzie każdego produktu można dotknąć.

- Chęć zobaczenia fizycznego produktu w przypadku jedzenia to bariera, która na razie jest dosyć istotna, ale wydaje się, że łatwo można ją przełamać. Dużo trudniej jest dobrać odpowiedni rozmiar ubrań, niż zdecydować o zakupie standardowych produktów, które znamy i lubimy. Makaron w sklepie online i  stacjonarnym będzie dokładnie taki sam, podobnie z warzywami i owocami. Dochodzi też aspekt oszczędności czasu, który w przypadku zakupów spożywczych jest bardzo duży - mówi Beata Hryniewska.

***

Trwa wielka loteria na 20-lecie Interii! 

Weź udział i wygraj! Każdego dnia czeka ponad 20 000 złotych - kliknij i sprawdź

***


INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: handel | e-commerce | sklepy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »