Polskapresse ruszy 15
Grupa Wydawnicza Polskapresse ruszy z wydawaniem nowego dziennika ogólnopolskiego o tytule "Polska" 15 października - poinformowała Polskapresse w komunikacie.
Tytuł "Polska" połączy sześć dzienników regionalnych Polskapresse oraz nowo powstałe gazety w ogólnopolski dziennik.
"Nasi obecni i nowi Czytelnicy otrzymają gazetę, na którą czekali - z silną regionalną tożsamością i lokalnymi informacjami, a jednocześnie z pełnym, najlepszej jakości serwisem krajowym i światowym oraz częścią publicystyczną, jaką posiadają dziś tylko dzienniki ogólnopolskie" - powiedział, cytowany w komunikacie Paweł Fąfara, redaktor naczelny dziennika "Polska".
"Jako pierwsi w Polsce zaoferujemy też Czytelnikom codzienne kolorowe dodatki tematyczne, naszym silnym wyróżnikiem będzie również poradnictwo" - dodał.
Grupa Polskapresse podała, że wszystkie dotychczasowe tytuły lokalne, tj. Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska, Głos Wielkopolski i Gazeta Wrocławska zachowają swoją dotychczasową regionalność i indywidualność oraz zostaną wzmocnione nową marką. Ujednoliceniu ulegnie siatka modułowa, działy i sekcje.
"Polska" powstaje przy współpracy z gazetą brytyjską "The Times". Jej logo znajdzie się na winiecie, a teksty będą wykorzystywane we współpracy redakcyjnej.
Według nieoficjalnych informacji Presserwisu cena dziennika ma wynosić 1,5 zł.
Wcześniej prasa podawała, że na start gazety razem z całą kampanią reklamową, Polskapresse zamierza wydać nawet 100 mln zł, a nakład wyniesie od 800 tys. do 1 mln egzemplarzy.
Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau. Polskapresse wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje osiem dzienników regionalnych, trzy dodatki telewizyjne, cztery tygodniki ogłoszeniowe oraz bezpłatną gazetę "Echo Miasta", która w poniedziałki i czwartki ukazuje się w siedmiu miastach Polski.