Producenci lodów gotowi na nowy sezon. Będzie wojna na innowacje?

Lody funkcjonalne, sygnowane znanymi markami z innych branż spożywczych, lody jogurtowe, albo nawet bezlaktozowe - to nowe trendy na rynku, które opanują Polskę w nadchodzącym sezonie. Producenci lodów szykują się na ostry pojedynek o podniebienia smakoszy.

Algida (Unilever), Koral, Nestle Scholler, Zielona Budka, Grycan - to główne marki, które będą rywalizować w tym sezonie o konsumentów lodów. Szczególnie, że Grycan zapowiada rozwój na rynku lodów impulsowych.

Jest się o co bić, ponieważ krajowy rynek wciąż czeka na impuls do rozwoju. Polacy konsumują mało lodów, spożycie jest na poziomie około 4 litrów na głowę. Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych to ponad 20 l, a w zimnej Szwecji około 12 l. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy, ale producenci chcą to zmienić, dlatego eksperymentują z produktami, licząc na sukces.

Reklama

Świeżym trendem na rynku lodów, który rozwijany jest od poprzedniego sezonu jest crossing. Chodzi to o mariaże znanych marek oraz ich łączenie i przenikanie się kategorii. Prekursorem tego typu praktyk są lody Nestle Scholler, które - tworząc nowe produkty - korzystają z innych brandów grupy Nestle, takich jak: Princessa, Nesquik, Lion, KitKat oraz Nestea.

Podobne rozwiązania praktykowane są już w Europie Zachodniej. I tak np. Perfetti Van Melle współpracuje z firmą Unilever w zakresie wprowadzenia na rynek pakowanych pojedynczo lodów pod hiszpańską marką lizaków Chupa Chups. Nie wiadomo kiedy pomysł ten zostanie zaszczepiony na rynek polski.

Dobrym przykładem w Polsce są natomiast lody sygnowane markami słodyczy Mondelez - Milka, Oreo, Daim i Toblerone od Zielonej Budki. Są to lody zarówno na patyku, jak i w rożku, kubeczkach oraz w opakowaniach familijnych.

Podobnym przykładem są lody Łaciate (marka mleka Mlekpolu), które wprowadził na rynek Koral. Najpierw były to lody śmietankowo-czekoladowe oraz śmietankowe o smaku cukierków "Krówka" w wersji na patyku oraz w opakowaniu familijnym 1 l, a w tym sezonie rozszerzono ofertę o wariant w rożku i w waflu.

Koral wprowadził także na rynek lody sygnowane marką Oshee. Są to sorbetowe lody z witaminami i minerałami w dwóch wersjach smakowych - pomarańczowe oraz truskawkowe.

Ten ostatni przykład pokazuje, że producenci lodów podążają za trendami prozdrowotnymi.

Dlatego powodzeniem będą cieszyć się w najbliższym czasie również lody jogurtowe czy bezlaktozowe.

Już weszły na rynek pierwsze nowości. I tak Unilever, który z powodzeniem wprowadził na rynek w 2015 r. lody Algida Big Milk Yogurt w wariantach truskawka i karmel (lekkie lody połączone z orzeźwiającym sosem), rozszerza portfolio o smak tropikalny, który będzie dostępny zarówno w segmencie lodów impulsowych jak i familijnych.

Są także pierwsze przykłady lodów bez laktozy i glutenu. Taką innowację wprowadziła na rynek firma Anita. Produkt otrzymał certyfikat Europejskiego Zrzeszenia Stowarzyszeń Osób z Celiakią.

Jak wynika z danych firmy Mintel, w Europie rośnie popyt na bezmleczne lody, czyli powstałe na bazie mleka migdałowego bądź koksowego (wyłączając sorbety). Zainteresowani są nimi zarówno alergicy, jak i osoby dbające o zdrowie i kondycję. 78 proc.

Polaków powyżej 16. roku życia zainteresowanych jest zakupem tego typu lodów. Co więcej, badani konsumenci są gotowi zapłacić więcej za bezmleczną alternatywę lodów. Deklaruje to 27 proc. Polaków. Odsetek ten jest największy w grupie konsumentów w wieku 16-24 lata.

Pobierz darmowy: PIT 2015

Dowiedz się więcej na temat: lody | dodatki do żywności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »