Promocje na szczyt sezonu

- Cyfrowy Polsat w III kwartale wprowadzi oferty promocyjne, szykując się w ten sposób na szczyt sezonu, czyli ostatni kwartał roku. W związku z tym ARPU dla klientów pozyskanych w okresie promocji będzie niższe. Spółka przewiduje, że jej średni łączny koszt pozyskania abonenta może rosnąć.

"W związku z tym, że historycznie blisko 50 proc. podpisanych nowych umów abonamentowych przypadało na IV kw. roku, przygotowując się do sezonu zwiększonej sprzedaży w okresie IV kw. 2009 roku, w III kw. 2009 wprowadzimy atrakcyjne oferty promocyjne, dzięki którym nasi klienci będą mogli nabyć nasze usługi bez konieczności wnoszenia opłat abonamentowych przez określony okres promocyjny" - poinformowała spółka w komentarzu do raportu półrocznego.

W komentarzu dodano, że oferta ta spowoduje obniżenie ARPU w okresie podstawowym umowy dla grupy klientów pozyskanych w ramach tej promocji.

Reklama

Aby zapobiec wzrostowi współczynnika odpływu abonentów, Cyfrowy Polsat zdecydował o wprowadzeniu programów utrzymaniowych dla abonentów.

"Zważywszy na rosnącą bazę abonentów poza okresem podstawowym koszty programów utrzymaniowych będą rosły, co może przyczynić się do zwiększenia naszych kosztów działalności operacyjnej" - podano w raporcie.

Spółka przewiduje też, że w związku z rozszerzaniem się jej działalności na nowe obszary, jak pełne usługi MVNO (uruchomione we wrześniu 2008 roku) oraz z planowanym uruchomieniem usług zintegrowanych, a także rosnącym nasyceniem rynku usługami płatnej telewizji, średni łączny koszt pozyskania abonenta Cyfrowego Polsatu, jak również koszt pozyskania abonenta w każdym pojedynczym segmencie, może wzrastać.

"Również łączny średni przychód na abonenta oraz średni przychód na abonenta w każdym pojedynczym segmencie może ulec zmniejszeniu. Jednocześnie łączny dla obu segmentów średni przychód na abonenta może ulec obniżeniu, w szczególności z powodu wzrastającej liczby abonentów Pakietu Mini, wydłużania okresów promocyjnych, zmiany struktury pakietów programowych oraz rozpoczęcia świadczenia usług telefonii komórkowej (...)" - podano w raporcie.

Średni koszt pozyskania abonenta wyniósł w II kw. tego roku 133 zł wobec 101,6 zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 30,9 proc.

Cyfrowy Polsat liczy na spadek współczynnika odpływu abonentów. Podtrzymuje, że na koniec roku ten współczynnik zmieści się w przedziale 9-10 proc. - powiedzieli na czwartkowej konferencji przedstawiciele spółki.

"Oczekujemy niższego churnu, czyli spadku współczynnika odpływu abonentów. Wiemy, jaki będzie churn w III kwartale, bo nasi klienci mają trzymiesięczny okres wypowiedzenia. Wiemy, że churn znacznie zmalał, co pozwala nam wierzyć, że na koniec roku zapowiadany przez nas 12-miesięczny churn w przedziale 9-10 proc. będzie dowieziony" - powiedział na czwartkowej konferencji Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Dodał, że w III kwartale churn zmieści się w przedziale 9-10 proc. W I półroczu 2009 roku 12-miesięczny współczynnik odpływu abonentów wyniósł 9,4 proc., podczas gdy w I półroczu 2008 wynosił 7 proc.

Liczba abonentów na koniec czerwca wyniosła 2.844.106 wobec 2.287.666 przed rokiem, co oznacza wzrost o 24,3 proc. W porównaniu z I kwartałem tego roku liczba abonentów wzrosła o 44 tys. osób.

Na koniec czerwca liczba abonentów Pakietu Familijnego wzrosła o 16,5 proc. do 2.311.382 i stanowiła 81 proc. całej bazy abonentów, zaś liczba klientów Pakietu Mini i Mini Max wzrosła o 76 proc. do 532.724. Średni miesięczny przychód na abonenta ARPU wyniósł w I półroczu tego roku 34,6 zł.

Spółka liczy, że w 2010 roku ARPU będzie rosło. "Liczymy, że w 2010 roku ARPU będzie w dalszym ciągu dynamicznie rosło, nie tylko dzięki coraz większej sprzedaży contentu dodatkowo płatnego premium, ale i dzięki abonentom, którzy wychodzą poza okres podstawowy umowy" - powiedział Libicki.

Według wcześniejszych zapowiedzi rozszerzenie oferty Cyfrowego Polsatu o internet ma się odbyć w oparciu o sieć CDMA Sferii, z którą platformę cyfrową łączy osoba głównego akcjonariusza, czyli Zygmunta Solorza-Żaka. Spółki są obecnie w trakcie negocjacji umowy o współpracy.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: szczyt | Cyfrowy Polsat | Polsat | promocje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »