Rewolucja w Lidlu. Sieć żegna papierowe gazetki. Stawia na cyfrowe promocje
Lidl stopniowo wycofuje ze swoich sklepów drukowane gazetki z aktualnymi promocjami. Spadek wydawanych broszur widać już od kilku lat i ma to zwiastować całkowite wycofanie się dyskontu z wypuszczania gazetek. Klienci są coraz częściej zachęcani do pobierania aplikacji Lidl Plus, w której można przeglądać promocje w wersji elektronicznej.
Lidl wycofuje drukowane gazetki z promocjami - informuje portal "Wiadomości Handlowe". Papierowe gazetki mają być wypierane przez aplikację mobilną i elektroniczne wersje ulotek.
Sieć wycofanie gazetek przeprowadza stopniowo, ale z największych polskich miast zniknęły one już całkowicie.
Szykuje się prawdziwa rewolucja w Lidlu. Gazetki z aktualnymi promocjami w sklepie to nieodłączny element dyskontu od wielu lat - zawsze leżały w pobliżu kas czy wejścia do sklepu.
Polacy uwielbiali przeglądać aktualną ofertę zakupową z najnowszymi promocjami, kiedy wracali z zakupów, w drodze autobusem czy podczas wolnego weekendu. Teraz papierową wersję ma wyprzeć ta elektroniczna.
Gazetka z promocjami na razie dostępna jest zarówno w wersji offline, jak i w wydaniu elektronicznym.
Prawdopodobnie, aby nie wywołać szoku u klientów, Lidl tradycyjne gazetki wycofuje powoli, stopniowo zmniejszając ich nakład.
Papierowe wersje gazetek z promocjami już teraz są dostępne tylko w mniejszych i średnich miastach - informuje Lidl. Sieć całkowicie wycofała je z największych miast w Polsce, gdzie rozwiązanie cieszyło się coraz mniejszą popularnością, a klienci chętniej korzystali z aplikacji na swoich telefonach.
- W 2022 roku zmniejszyliśmy nakład papierowych wersji. Obecnie drukowaną gazetkę z ofertą produktów wydajemy tylko w małych i średnich miastach. Gazetka z ofertą produktów przemysłowych nadal jest dostępna we wszystkich sklepach - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.
Lidl wydaje broszury dwa razy w tygodniu - w poniedziałek przedstawia ofertę na cały tydzień, a czwartkowe wydanie dotyczy promocji na weekend. Nakłady niektórych poniedziałkowych wydań zmniejszyły się o 60 proc. - wynika z danych udostępnionych przez sieć portalowi "Wiadomości Handlowe" - a czwartkowych nawet o 70 proc.
Lidl promuje inne rozwiązanie. Coraz częściej zachęca klientów do korzystania z aplikacji Lidl Plus - to tam, obok aktualnej gazetki promocyjnej można znaleźć również specjalne bony i promocje na zakupy, dostępne tylko dla klientów posiadających aplikację.
Lidl tłumaczy, że zmniejszenie nakładów papierowych gazetek z promocjami ma pozytywnie wpłynąć na środowisko, a rozwiązanie jest proekologiczne.
Mobilne gazetki mają pomóc także w ochronie zasobów leśnych.
Los gazetek wydaje się przesądzony także w innych dyskontach, a korzystanie jedynie z promocji dostępnych online i brak gazetek przy kasach już wkrótce nie będzie nikogo dziwić - podobnie, jak inne rozwiązania, które wcześniej wprowadzały dyskonty.
Tylko w zeszłym roku liczba wydawanych gazetek z promocjami w największych sklepach działających w Polsce, spadła o 7 proc. - wynika ze statystyk.
Nie tylko oferty z promocjami cieszą się w Polsce dużą popularnością. W dobie wysokiej inflacji Polacy wręcz polują na niskie ceny.
Ponad 90 proc. Polaków regularnie kupuje żywność i inne produkty po promocyjnych cenach - wnika z sondażu UCE RESEARCH i SYNO Poland. Jest to wzrost o 30 proc. od czasu pandemii (wtedy po promocyjną żywność sięgało 59 proc. Polaków). Raptem ponad 3 lata temu było to tylko 49 proc. klientów.
Polacy coraz chętniej sięgają po promocje, ale jest ich coraz mniej. Z badania wynika, że w I półroczu 2023 roku największe sklepy w Polsce zmniejszył liczbę promocji o 12 proc.