Rewolucja w Lidlu. Sieć żegna papierowe gazetki. Stawia na cyfrowe promocje

Lidl stopniowo wycofuje ze swoich sklepów drukowane gazetki z aktualnymi promocjami. Spadek wydawanych broszur widać już od kilku lat i ma to zwiastować całkowite wycofanie się dyskontu z wypuszczania gazetek. Klienci są coraz częściej zachęcani do pobierania aplikacji Lidl Plus, w której można przeglądać promocje w wersji elektronicznej.

Lidl wycofuje drukowane gazetki z promocjami - informuje portal "Wiadomości Handlowe". Papierowe gazetki mają być wypierane przez aplikację mobilną i elektroniczne wersje ulotek. 

Sieć wycofanie gazetek przeprowadza stopniowo, ale z największych polskich miast zniknęły one już całkowicie. 

Lidl kończy z papierowymi gazetkami. Oferta z promocjami ma być dostępna tylko w wersji elektronicznej

Szykuje się prawdziwa rewolucja w Lidlu. Gazetki z aktualnymi promocjami w sklepie to nieodłączny element dyskontu od wielu lat - zawsze leżały w pobliżu kas czy wejścia do sklepu.

Reklama

Polacy uwielbiali przeglądać aktualną ofertę zakupową z najnowszymi promocjami, kiedy wracali z zakupów, w drodze autobusem czy podczas wolnego weekendu. Teraz papierową wersję ma wyprzeć ta elektroniczna.

Gazetka z promocjami na razie dostępna jest zarówno w wersji offline, jak i w wydaniu elektronicznym.

Prawdopodobnie, aby nie wywołać szoku u klientów, Lidl tradycyjne gazetki wycofuje powoli, stopniowo zmniejszając ich nakład

Nakład gazetek mniejszy o połowę. Aplikacja Lidl Plus z mobilną wersją promocji

Papierowe wersje gazetek z promocjami już teraz są dostępne tylko w mniejszych i średnich miastach - informuje Lidl. Sieć całkowicie wycofała je z największych miast w Polsce, gdzie rozwiązanie cieszyło się coraz mniejszą popularnością, a klienci chętniej korzystali z aplikacji na swoich telefonach.

- W 2022 roku zmniejszyliśmy nakład papierowych wersji. Obecnie drukowaną gazetkę z ofertą produktów wydajemy tylko w małych i średnich miastach. Gazetka z ofertą produktów przemysłowych nadal jest dostępna we wszystkich sklepach - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.

Lidl wydaje broszury dwa razy w tygodniu - w poniedziałek przedstawia ofertę na cały tydzień, a czwartkowe wydanie dotyczy promocji na weekend. Nakłady niektórych poniedziałkowych wydań zmniejszyły się o 60 proc. - wynika z danych udostępnionych przez sieć portalowi "Wiadomości Handlowe" - a czwartkowych nawet o 70 proc. 

Lidl promuje inne rozwiązanie. Coraz częściej zachęca klientów do korzystania z aplikacji Lidl Plus - to tam, obok aktualnej gazetki promocyjnej można znaleźć również specjalne bony i promocje na zakupy, dostępne tylko dla klientów posiadających aplikację. 

Mniej gazetek Lidla, lepiej dla środowiska. Gazetki online bardziej ekologiczne

Lidl tłumaczy, że zmniejszenie nakładów papierowych gazetek z promocjami ma pozytywnie wpłynąć na środowisko, a rozwiązanie jest proekologiczne

Mobilne gazetki mają pomóc także w ochronie zasobów leśnych

Los gazetek wydaje się przesądzony także w innych dyskontach, a korzystanie jedynie z promocji dostępnych online i brak gazetek przy kasach już wkrótce nie będzie nikogo dziwić - podobnie, jak inne rozwiązania, które wcześniej wprowadzały dyskonty. 

Tylko w zeszłym roku liczba wydawanych gazetek z promocjami w największych sklepach działających w Polsce, spadła o 7 proc. - wynika ze statystyk. 

Gazetki z promocjami znikają, promocje nie. Polacy polują na tańsze produkty

Nie tylko oferty z promocjami cieszą się w Polsce dużą popularnością. W dobie wysokiej inflacji Polacy wręcz polują na niskie ceny.

Ponad 90 proc. Polaków regularnie kupuje żywność i inne produkty po promocyjnych cenach - wnika z sondażu UCE RESEARCH i SYNO Poland. Jest to wzrost o 30 proc. od czasu pandemii (wtedy po promocyjną żywność sięgało 59 proc. Polaków). Raptem ponad 3 lata temu było to tylko 49 proc. klientów. 

Polacy coraz chętniej sięgają po promocje, ale jest ich coraz mniej. Z badania wynika, że w I półroczu 2023 roku największe sklepy w Polsce zmniejszył liczbę promocji o 12 proc.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lidl | gazetki promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »