Sieć dyskontów nie na sprzedaż
Sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych Netto planuje otwarcie w tym roku kilkudziesięciu nowych sklepów w Polsce - poinformowali na konferencji prasowej w Szczecinie szefowie polskiego oddziału firmy. Zapewnili, że firma nie ulega kryzysowi i nie jest na sprzedaż.
W ten sposób władze sieci odniosły się do medialnych doniesień o rzekomym przejęciu Netto przez sieć Biedronka.
"Nie negocjujemy z siecią Biedronka ani z nikim innym o możliwości sprzedaży firmy" - powiedział dyrektor Netto Polska Kent Petersen. Dodał, że fałszywe doniesienia prasowe wywołały niepokój wśród pracowników i zaszkodziły firmie w negocjacjach z dostawcami.
Według Petersena, Netto planuje jeszcze w tym roku otworzyć 25 nowych sklepów w Polsce, a w przyszłym roku kolejnych 30.
Netto jest częścią Dansk Supermarked A/S, drugiego, co do wielkości przedsiębiorstwa handlu detalicznego w Danii, którego właścicielami są Maersk i F. Salling. Spółka ma swoje sklepy handlu detalicznego w Danii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji i Polsce.
W Polsce swój pierwszy sklep Netto uruchomiło w 1995 roku, w Szczecinie. Początkowe plany firmy zakładały rozwój sieci dyskontów wzdłuż północnego pasa kraju, od Szczecina do Gdańska. Obecnie plany rozwojowe zakładają ekspansję w kierunku południa Polski (Dolny i Górny Śląsk). Przychody firmy ze sprzedaży brutto w 2008 roku wyniosły 1 mln 679 tys. zł. Sieć zatrudnia 2340 pracowników.