Sieć hurtowni Metro wycofuje jaja z chowu klatkowego na całym świecie

Grupa Metro podpisała globalną deklarację o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. Zmiana obejmuje takie kraje jak Rosja, Ukraina, Chiny czy Indie – jest to przełomowa decyzja w temacie dobrostanu kur niosek - poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl.

Grupa Metro - której punkty w Polsce funkcjonują pod nazwą Makro - nie będzie już sprzedawać jaj oraz płynnych przetworów jajecznych pochodzących z hodowli klatkowej. W Polsce Makro podpisało deklarację o rezygnacji z jajek “trójek" już w 2017 roku.

Tym razem deklaracja obejmuje wszystkie kraje, w których funkcjonuje grupa Metro, a jest ich aż 26. Okres przejściowy różni się w zależności od sytuacji społecznej i ekonomicznej danej części świata - w krajach Europy Zachodniej i Południowej potrwa do 2022 roku, Europy Wschodniej - w tym w Polsce, Rosji i na Ukrainie - do 2025 roku, a w krajach azjatyckich, w tym w Chinach, do 2027 roku.

Odejście od chowu kur w systemie klatkowym ma silne poparcie wśród społeczeństwa. Według badań przeprowadzonych w lutym 2018 roku przez IBRiS na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki 82,4 proc. ankietowanych uważa, że hodowla klatkowa nie zapewnia kurom odpowiednich warunków, a wyniki Eurobarometru wskazują, że aż 90 proc. obywateli Unii Europejskiej pragnie poprawy ochrony zwierząt.

Reklama
wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel | rolnictwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »