Sponsorzy pomagają
Sponsorzy w Atenach nie będą już tak widoczni jak to bywało w przeszłości, nie wiąże się to z zakazami , ale z obawami przed atakami terrorystycznymi.
Firmy na całym świecie inwestują w sport ponad 20 mld dolarów rocznie, podaje Instytut Sponsoringu Sportowego w Londynie. Organizatorzy igrzysk w Atenach pozyskali od sponsorów 448,1 mln euro, ponad połowę pieniędzy (234,7 mln euro) dali sponsorzy międzynarodowi. Resztę pieniędzy wyłożyli sponsorzy greccy m.in. Alpha Bank (oficjalny bank igrzysk), narodowy operator telekomunikacyjny - Hellenic Telecommunications i linie lotnicze Olympic Airlines.
MKOl uporządkował zasady sponsoringu wprowadzając 3 kategorie, zależne od kwoty przekazanej przez sponsora:
- 25 mln dolarów - Partner Komitetu Organizacyjnego, możliwość używania tej nazwy w reklamach
- 6 mln dolarów -- Klub Sponsorów Olimpijskich, możliwość używania kółek olimpijskich do reklamy produktów
- 2 mln dolarów - Klub Dostawców Olimpijskich, możliwość sygnowania prospektów kółkami olimpijskimi.
Nie zawsze środki od sponsorów trafiają do organizatorów igrzysk w postaci gotówki, Kodak wyprodukował identyfikatory (350 tys.) dla uczestników i obsługi. Koncern zapewnia też obsługę fotoreporterów, przewiduje, że przez laboratoria przejdzie 3 mln zdjęć. Drukowaniem i dystrybucją wyników wszystkich konkurencji zajmie się Xerox, szacuje się że będzie to 120 mln kartek z rezultatami. Sponsorzy w Atenach nie będą już tak widoczni jak to bywało w przeszłości, osoby zaproszone przez sponsorów będą się poruszać w nieoznakowanych pojazdach, decyduje o tym strach przed atakami terrorystycznymi.