Sprzedaż spada, Agora tanieje
Średnia dzienna sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła w marcu 425 tys. egzemplarzy, czyli o 9,3 proc. mniej niż przed rokiem - podał Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.
- To informacja neutralna - uważa Michał Marczak, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku. Kurs Agory spadł jednak do godz. 15 o 1,2 proc., do 40,5 zł.
- Sprzedaż na poziomie 420-440 tys. egzemplarzy to poziom, jaki dziennik powinien osiągać w najbliższych latach. Pozytywne dla spółki jest to, że nadal słabnie "Dziennik", którego miesięczna po raz drugi w historii spadła poniżej sprzedaży "Rzeczpospolitej". Z punktu widzenia reklamodawców, zagrożeniem dla "Gazety" przy obecnej sprzedaży nie jest również dziennik "Polska" - uważa specjalista z DI BRE Banku.