Super watermark i welcome screen w IDMnet
Internetowa sieć reklamowa IDMnet wprowadza do swojej oferty dwie nowe formy reklamy: 'welcome screen' oraz 'super watermark'. Reklama typu 'welcome screen' jest doskonałą alternatywą dla niezwykle agresywnego interstitala. Super watermark natomiast oferuje lepsze sterowanie i raportowanie emisji tapet.
Internetowa sieć reklamowa IDMnet wprowadza do swojej oferty dwie nowe formy reklamy: 'welcome screen' oraz 'super watermark'. Reklama typu 'welcome screen' jest doskonałą alternatywą dla niezwykle agresywnego interstitala. Super watermark natomiast oferuje lepsze sterowanie i raportowanie emisji tapet.
'Obydwie wprowadzone przez nas formy reklamowe to nowatorskie rozwiązania w polskim Internecie. Spodziewamy się bardzo dużego zainteresowania ze strony rynku. Doświadczenia w innych krajach wskazują, że zarówno ekran powitalny, jak i super watermark są bardzo efektywne, a tym samym popularne wśród reklamodawców.' - powiedział Adam Dyba, Dyrektor Generalny sieci IDMnet.
Reklama typu 'welcome screen' polega na pokazaniu każdemu nowemu użytkownikowi odwiedzającemu witrynę specjalnego ekranu powitalnego, na którym znajduje się logo serwisu, informacja o możliwości pominięcia tego ekranu oraz właściwa reklama, zapisana jako plik jpg, gif lub swf o rozmiarze 640x480. Maksymalny czas jej wyświetlania wynosi 15 sekund. Przekaz jest bardzo dobrze widoczny, a jednocześnie nie denerwuje użytkowników dając im szansę pominięcia ekranu powitalnego poprzez kliknięcie w link. Zaletą takiego rozwiązania jest także to, że link umożliwiający pominięcie reklamy jest wyraźnie oznaczony i znajduje się zawsze w tym samym miejscu.
Reklama została wprowadzona na witrynach Rzeczpospolita on-line (www.rzeczpospolita.pl) oraz Puls Biznesu (www.pulsbiznesu.pl). W serwisie Rzeczpospolita on-line dodatkowo na ekranie powitalnym znajduje się sentencja dnia, której celem jest złagodzenie reakcji użytkowników na tą nową formę reklamowej perswazji.
Dodatkową zaletą reklamy typu 'welcome screen' jest fakt, że jest ona sprzedawana w połączeniu z innymi niewyskakującymi formami na stronie głównej serwisu (billboard, sky scraper, box śródtekstowy). Takie połączenie gwarantuje, że użytkownik nawet po obejrzeniu całego intro będzie miał szansę kliknąć w reklamę i przejść do serwisu reklamodawcy.
Przykład reklamy welcome screen
http://www.rzeczpospolita.pl/am/intro/
Druga z wprowadzonych przez IDMnet reklam, to tak zwana 'super watermark'. To nowatorski sposób emisji reklam typu tapeta. Dzięki nowej technice serwowania reklamy uzyskuje się pełną kontrolę nad wyświetlaniem tapet. AdSerwer może pokazywać kreacje unikalnym użytkownikom przy pierwszym wejściu na witrynę, może rotować tapety pokazując je jedna po drugiej, może ustalać limit emisji na jednego użytkownika. Nowy rodzaj emisji pozwala raportować dokładnie ile osób i z jaką częstotliwością zobaczyło taką reklamę.
Przykład reklamy superwatermark
http://adidm.idmnet.pl/ads/przyklady/superwatermark/index.html