Światowy rynek telewizji cyfrowej rośnie

Światowy rynek telewizji cyfrowej wysokiej rozdzielczości (HDTV) będzie miał w 2009 roku wartość 65 mld USD. Stanie się tak w dużej mierze dzięki wzrostowi sprzedaży wspomagających go urządzeń - podał portal informatyczny zdnet.com, powołując się na raport firmy Parks Associates.

Światowy rynek telewizji cyfrowej wysokiej rozdzielczości (HDTV) będzie miał w 2009 roku wartość 65 mld USD. Stanie się tak w dużej mierze dzięki wzrostowi sprzedaży wspomagających go urządzeń - podał portal informatyczny zdnet.com, powołując się na raport firmy Parks Associates.

Według raportu błyskawicznie będzie rosnąć także sprzedaż urządzeń multimedialnych, wspierających standard HDTV; sprzedaż przenośnych odtwarzaczy obsługujących HDTV sięgnie 13 mln sztuk w 2010 roku. Skojarzony z nim rynek nagrań Video on Demand czyli video na żądanie, pozyskiwanych głównie ze specjalnych ofert operatorów telewizyjnych i z sieci na początku 2010 roku, osiągnie wartość 530 mln USD.

Jak twierdzi raport Parks Associates, w końcu 2006 roku rynek cyfrowych nagrań muzycznych (bez uwzględniania rynku mobilnego) sięgnie 4,5 proc. całego rynku muzycznego, zaś do 2010 roku stanie się on drugim co do wielkości na całym rynku nagrań muzycznych. Będzie rósł także rynek mobilny - najszybciej w Korei Południowej i Chinach, gdzie już obecnie, według Parks Associates, 75 proc. posiadaczy odtwarzaczy MP3 planuje w ciągu najbliższego roku zakupienie drugiego, nowocześniejszego odtwarzacza MP3.

Reklama
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: telewizje | telewizja cyfrowa | HDTV | dolar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »