Tesco planuje wielką fuzję!

China Resources Enterprise (CRE) prowadzi zaawansowane rozmowy z siecią handlową Tesco na temat połączenia sił - w Chinach hyper- i supermarkety obu spółek mają działać pod jedną marką.

Tesco wprowadzi do interesu 131 placówek, CRE niemal 3000 sklepów Vanguard - stworzona zostanie nowa sieć wielobranżowa. Szefom Tesco nie przeszkadza, że CRE to firma państwowa. CRE mieć będzie 80 proc., Tesco 20 proc. udziałów w nowym przedsięwzięciu.

Joint venture pozwoli Tesco zmniejszyć nakłady na biznes w Chinach, lecz nie zmniejszy obecności firmy na tamtejszym rynku, na którym działa (i traci) od 2004 roku.

Ostatnia dekada przyniosła Tesco zdecydowane wyjście w świat, lecz i porażki - w kwietniu br. w USA zamknięto sieć Fresh & Easy (199 sklepów), ogłoszono pierwszy od 20 lat spadek zysków oraz wyjście z japońskiego rynku.

Reklama

Liderem chińskiego rynku handlu detalicznego jest Sun Art - joint venture tajwańskiego konglomeratu Ruentex Group i francuskiej Groupe Auchan.

- - - - -

Tesco - największa brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów, która ma swoje filie również w innych krajach. Początkowo sieć zajmowała się sprzedażą żywności, ale rozszerzyła swoją ofertę również na odzież, sprzęt elektroniczny i samochody.

Do roku 2003 firma miała już w swoim posiadaniu ponad 2000 sklepów różnej wielkości, od hipermarketów do niewielkich sklepików np. przy stacjach benzynowych. Poza Wielką Brytanią Tesco ma swoje sklepy w krajach takich jak Irlandia, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja, Tajlandia, Korea Południowa, Chiny, Tajwan, Malezja.

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tesco | China | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »