Tesco sprzeda ci wszystko, nawet swój film
Tesco stworzyło joint venture z amerykańską medialną firmą Amber Entertainment (m.in. "Złoty kompas" z Nicole Kidman i Danielem Craigiem z 2007 r. na podstawie powieści Philipa Pullmana, współreżyserką jest Agnieszka Matysiak, współscenarzystką Barbara Robaczewska) i będzie produkować filmy, sprzedawane potem wyłącznie na DVD w swojej sieci.
Na pierwszy ogień idzie ekranizacja powieści Angielki Jackie Collins "Paris Connections". Zdjęcia już trwają w Paryżu.
Tesco w nowym joint venture skoncentruje się na marketingu i sprzedaży, nie wtrącając do produkcji filmów. Czytelnicy periodyku "Tesco Magazine" już mogą wygrać prezent od firmy oraz bilety na tegoroczną premierę połączone z noclegiem w dobrym londyńskim hotelu...
To pierwszy przypadek na świecie utworzenia przedsięwzięcia spółki z branży filmowej z firmą handlową tej rangi. Tesco rozmawia teraz z następnymi autorami bestsellerów - to Pullman, Judy Blume, Dick i Felix Francis, Karin Slaughter, Jacqueline Wilson oraz Anne Perry.
Krzysztof Mrówka