TP S.A blokuje e-telewizję

Użytkownicy Neostrady dłużej poczekają na dostęp do telewizji interaktywnej. Operator przesunął termin jej pilotażu.

Przez ostatnich kilka miesięcy Telekomunikacja Polska (TP) informowała o planach związanych z wdrożeniem usług telewizji interaktywnej i wideo na żądanie dla użytkowników szerokopasmowych łącz internetowych (Neostrada). Projekt miał być mocno zaawansowany a komercyjny start tych usług możliwy nawet przed wakacjami. Jeszcze w listopadzie Marek Józefiak, prezes TP, twierdził, że pilotaż ruszy pod koniec pierwszego kwartału 2005 r. Miało być nim objętych około tysiąca użytkowników w Warszawie i Wrocławiu.

Dziś telekom tego terminu już nie potwierdza. Co spowodowało to opóźnienie? Na to pytanie TP odpowiedzi jeszcze nie ma. - Przewidujemy uruchomienie pilotażu do końca bieżącego roku - mówi Barbara Górska, rzecznik operatora. - Na razie telewizja interaktywna jest obecna tylko w centralnym biurze rozwoju oraz prezentacjach kilku menedżerów.

Reklama

Nieprędko będzie dostępna w innych obszarach twierdzi jeden z pracowników telekomu. Jego zdaniem, na opóźnienie projektu wpłynęło kilka czynników mniejszy budżet inwestycyjny, brak dostawcy rozwiązania (TP jeszcze go nie wybrała) i zmiany organizacyjne w telekomie.

Operator nie wie też, kto będzie dostarczał zawartość programową. Zainteresowanie wyrażał ITI Holdings. Usługi multimedialne docelowo mają być dostępne dla około 80 proc. użytkowników Neostrady, których na koniec roku było ponad pół miliona.

Po uruchomieniu telewizji interaktywnej TP chce zaproponować swoim użytkownikom dostęp do usługi wideo na żądanie. W grę wchodzi też wideotelefonia i gry sieciowe. Tą drogą podąża strategiczny inwestor operatora France Telecom. Usługi triple play świadczą w Polsce wybrane sieci telewizji kablowej Aster City Cable i Multimedia Polska. Blisko uruchomienia usług głosowych jest największy gracz na tym rynku UPC.

Marcin Kuśmierz

FT JUŻ TO ZROBIŁ France Telekom (FT) wiąże duże nadzieje z usługami triple play. Do końca roku chce mieć 100 tys. użytkowników telewizji interaktywnej (MaLigne TV). W ofercie ma również usługę wideo na żądanie oraz telefonię internetową (także wideotelefonię). Nowe usługi mają zahamować spadek ARPU (średni przychód na abonenta) i spowolnić migrację użytkowników telefonii stacjonarnej do mobilnej.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: telewizje | wideo | użytkownicy | operator
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »