TP SA chce dotacji?

Telekomunikacja Polska złożyła w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (UKE) wniosek o ponowne rozpatrzenie decyzji odmawiającej firmie przyznania dopłaty do kosztów związanych ze świadczeniem usługi powszechnej - podała TP w komunikacie prasowym.

W połowie września UKE odmówił przyznania dopłaty blisko 140 mln zł do kosztów związanych ze świadczeniem przez TP tych usług od 8 maja do 31 grudnia 2006 roku.

"Podstawą wcześniejszej decyzji odmownej był - zdaniem UKE - brak możliwości oceny zasadności wniosku w oparciu o przedstawione przez firmę dokumenty. TP deklarowała wolę przekazania wszelkich dokumentów pomocnych dla rozstrzygnięcia sprawy, jednak regulator nie zwrócił się o przedstawienie żadnych dodatkowych danych, tylko wydał decyzję odmowną. Oznacza to, że TP zmuszona jest świadczyć usługę powszechną poniżej kosztów i nie otrzyma przysługującej z tego tytułu dopłaty" - napisano.

Reklama

"W tej sytuacji, korzystając z przysługujących jej praw, TP wniosła dziś o ponowne rozpatrzenie sprawy dopłaty. Firma w swoim wniosku wskazała, że pomimo wymogów przewidzianych przez Kodeks postępowania administracyjnego i Prawo telekomunikacyjne, UKE nie uzupełnił materiału dowodowego w sposób pozwalający mu na rozstrzygnięcie sprawy" - dodano.

Zdaniem telekomu decyzja o nie przyznaniu dopłaty opierała się m.in. na analizie biegłego rewidenta, która jednak dotyczyła tylko oceny, czy przesłana przez TP dokumentacja jest wystarczająca, a nie czy przyznanie dopłaty jest właściwe.

"To w ocenie firmy budzi dodatkowe wątpliwości, co do prawidłowości decyzji regulatora. Wnosząc o ponowne rozpatrzenie sprawy, TP zwróciła się do UKE o przeprowadzenie pełnego postępowania dowodowego, w tym m.in. o zapoznanie się ze wszystkimi systemami księgowymi firmy i zawartymi w nich danymi w celu otrzymania informacji, które są potrzebne do merytorycznej oceny sprawy" - napisano.

Od dnia 8 maja 2006 roku Telekomunikacja Polska jest przedsiębiorcą wyznaczonym przez Prezesa UKE do świadczenia usługi powszechnej na obszarze całego kraju.

Usługa powszechna to zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne wszystkim użytkownikom końcowym stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Polski, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie.

UKE informował, że usługa powszechna obejmuje przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta (z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług ISDN), utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące, także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do internetu.

Dodatkowo usługa ta zobowiązuje operatora do udzielania informacji o numerach telefonicznych, udostępnianie spisów abonentów, świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych oraz świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Orange Polska S.A. | telekomunikacja | chciał | UKE | dopłaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »