TP SA: Łącza o 47 proc. taniej

Operator telekomunikacyjny Tele2 Polska jest gotowy do wdrożenia usługi WLR (abonamentu), a Telekomunikacja Polska wprowadza w błąd klientów informując, że Tele2 nie jest do tego przygotowane - poinformowała spółka w komunikacie.

TP, odmawiając realizacji zamówień, podaje nieprawdziwe informacje, wprowadzając w błąd klientów Tele2 i TP, zainteresowanych skorzystaniem z usług Tele2. Tele2 Polska informuje, że już od lipca jest przygotowana do świadczenia usługi abonamentu na rzecz swoich klientów - podała Tele2.

"TP podaje nieprawdziwą informację, jakoby Tele2 nie było przygotowane do tego, próbując w ten sposób wprowadzić w błąd UKE oraz opinię publiczną" - dodano.

Wcześniej Telekomunikacja Polska (TP SA) podała, że 2-miesięczny okres na wprowadzenie usługi WLR jest za krótki i że zarówno TP SA, jak i Tele2 nie są gotowe do świadczenia tej usługi. W połowie lipca UKE wydał decyzję rozstrzygającą spór między Tele2 a TP SA w sprawie hurtowej sprzedaży abonamentu.

Reklama

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) Anna Streżyńska powiedziała zaś w czwartek, że może nałożyć na TP SA karę ponad 100 mln zł za opóźnienie we wdrożeniu WLR, którego termin mija 14 września.

Tele2 wyjaśniła w czwartkowym komunikacie, że 20 lipca tego roku przekazała TP SA obszerną dokumentację ze szczegółowymi zasadami współpracy, w pełni zgodnymi z decyzją UKE i zdaniem Tele2 była ona wystarczająca do wdrożenia WLR, w szczególności w zakresie procesów obsługi klientów.

Tele2 podjęła też współpracę z TP nad dopracowaniem poszczególnych zagadnień.

"Tele2, w interesie sprawnej współpracy, zaakceptowała szereg zmian zgodnych z oczekiwaniami TP i dostosowała swoje procesy do rozwiązań TP. Pozostałe zagadnienia, które TP określa jako zagadnienia uniemożliwiające wdrożenie decyzji, są operacyjnymi kwestiami, które mogą, ale nie muszą być uzgodnione dla wdrożenia tej usługi na tym etapie prac" - podano.

Biorąc pod uwagę gotowość Tele2 do realizacji WLR oraz to, iż kwestie niezbędne do przyjmowania i obsługi zleceń z TP zostały uzgodnione, w dniu dzisiejszym Tele2 wysłało do TP pierwszą partię 5 tysięcy zamówień na abonament od obecnych klientów Tele2 - dodano.

Tele2 zapewniło też, że w lipcu TP SA i Tele2 przyjęły wspólny harmonogram prac ustalający uruchomienie usługi WLR w wyznaczonym przez prezesa UKE terminie 14 września.

W ciągu dwóch miesięcy wspólnych prac TP SA nie zasygnalizowało Tele2, iż nie będzie gotowa na czas z uruchomieniem usługi, a o rzekomym braku gotowości poinformowała dopiero w dniu wczorajszym. Tele2 przyjęła, iż TP nie będzie podejmować działań zmierzających do łamania obowiązujących ją decyzji - co najwyraźniej było błędnym założeniem - czytamy w komunikacie.

Zgodnie z decyzją Prezesa UKE, pełen WLR - obejmujący pełną gamę usług i połączeń - będzie wdrożony z końcem 2007 roku - podała też Tele2.

Lipcowa decyzja UKE obniża cenę hurtowej sprzedaży abonamentu o 46,99 proc., a prezes UKE zobowiązał TP do świadczenia na rzecz Tele2 usług dla dostępu analogowego oraz dla dostępu cyfrowego ISDN.

Obie firmy miały dwa miesiące od wydania decyzji UKE na jej wykonanie i wdrożenie usługi podstawowej WLR. Usługa WLR miała być realizowana w dwóch etapach: usługi podstawowej - wdrożonej w ciągu dwóch miesięcy oraz usługi pełnej - w ciągu 18 miesięcy.

Do tej pory Tele2 Polska nie miała w pełni konkurencyjnej oferty w stosunku do TP SA, gdyż nie mogła świadczyć abonamentu, klienci spółki otrzymywali dwa rachunki: od TP SA za abonament i od Tele2 za połączenia. W konsekwencji decyzji UKE konkurencyjni operatorzy telekomunikacyjni będą mogli, zamiast TP SA, zaoferować usługę abonamentu, a TP SA będzie musiała sprzedawać łącza 47 proc. taniej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: tele2 | Orange Polska S.A. | UKE | świadczenia | telekomunikacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »