Sławomir Żałobka nawiązał tymi słowami do poprzedniego wyglądu znanego wszystkich ezt serii EN57. Podsekretarz, z ramienia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju prowadził proces restrukturyzacji Przewozów Regionalnych.

- Pokazujemy dzisiaj pociąg, jeden z 21, które wkrótce wyruszą na trasę z pasażerami. Ten pojazd to czytelny sygnał dla pasażerów - zmieniamy się - powiedział prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski.
Prezes Przewozów Regionalnych miał też do zakomunikowania inną informacje.
- Miło mi powiadomić, że dzisiaj zakończyliśmy proces notyfikacji dokumentów dotyczących restrukturyzacji w Komisji Europejskiej. Oznacza to,że z naszej strony proces został zakończony i czekamy na decyzję KE. Nie wątpię, że pozytywną - dodał Tomasz Pasikowski.

EN57 pokazany na Trako to pojazd zmodernizowany w ZNTK Mińsk Mazowiecki. Poza różnicami kosmetycznymi, jej zakres jest podobny do tego, jaki znamy z przebudowy tych pociągów dla Kolei Mazowieckich. Głównym założeniem jest więc wymiana istotnych elementów napędu (montaż silników asynchronicznych), kompleksowa przebudowa wnętrza (montaż nowych siedzeń), montaż nowych drzwi wejściowych, wymiana czoła ezt i montaż nowego pulpitu maszynisty. Pewną nowością jest zabudowanie przeszklonego przedziału dla maszynisty.