Turyści z większymi prawami

Przewidywana w najbliższym miesiącu nowelizacja ustawy z 1998 roku o usługach turystycznych nakłada na biura podróży dodatkowe obowiązki.

Przewidywana w najbliższym miesiącu nowelizacja ustawy z 1998 roku o usługach turystycznych nakłada na biura podróży dodatkowe obowiązki.

Nowością jest wprowadzenie przepisów, zgodnie z którymi turyści niezadowoleni z jakości świadczonych i usług będą mogli składać reklamacje bezpośrednio u pilotów wycieczek. Pilot będzie zobowiązany wydać klientowi potwierdzenie przyjęcia reklamacji, a w razie jej nie załatwienia, przekaże ją organizatorowi. W sytuacji gdy organizator nie ustosunkuje się do reklamacji w formie pisemnej w ciągu 30 dni od dnia jej przyjęcia przez pilota wycieczki, to reklamacja taka będzie uznana za uzasadnioną. Przewidziano również ułatwienia dla organizatorów szkoleń na przewodników turystycznych i pilotów wycieczek. Zniknie obowiązek posiadania przez kadrę szkoleniową wykształcenia wyższego (kierunkowego) i doświadczenia praktycznego. Ponadto zniesiono automatyczną utratę uprawnień zawodowych przewodników turystycznych i pilotów wycieczek, którzy nie posiadają aktualnego orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu, na rzecz zakazu faktycznego wykonywania zadań przewodnika i pilota. Po wykonaniu brakujących badań nie będą musieli ponownie uzyskiwać uprawnień by podjąć pracę.

Reklama

Udogodnienia wprowadzono dla przedsiębiorców budujących hotele. Podmioty takie już w trakcie budowy hotelu będą miały możliwość jego promocji (dotychczas mogły to czynić dopiero po zakończeniu budowy). Przyjęta została nowa definicja kempingu, zgodnie z którą jest to obiekt strzeżony, umożliwiający nocleg w namiotach, samochodach mieszkalnych (campobusach) i przyczepach samochodowych, przyrządzanie posiłków, parkowanie samochodów. Istotną dla właścicieli kempingów zmianą to, iż nie będą musiały znajdować się na nim stałe obiekty, np. domki letniskowe.

Skończy się ponadto samowola, jaka panuje obecnie w kwestii nadawania hotelom tzw. gwiazdek, ponieważ do kodeksu wykroczeń wprowadzono przepis, który przewiduje kary ograniczenia wolności lub grzywny za używanie oznaczeń rodzaju i kategorii obiektu hotelarskiego, mogących wprowadzić w błąd klientów.

www.justitia.pl

brak
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | turyści | nowelizacja ustawy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »